![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Såg att den omnämndes i pdf:en, har dock inte fått något meddelande från N3V, så gick in och kollade "Ticketen" och den va stängd. Kan bara instämma med Nisse...
Skulle ju ha varit intressant att veta vad som var problemet, vare sig man var delaktig i lösningen eller ej, ett meddelande hade varit trevligt... mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Och ljud problemet i hytten(Försvann) är tydligen också löst.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Det verkar som dom har gått igenom en hel del, av buggarna. Både synliga och osynliga.
Skall bli intressant att höra vad beta testarna kommer fram till.
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... på att förgäves försöka installera SP2 Beta och givit upp för tillfället.
Kanske vovven47 eller nån annan betatestare kan rapportera ? Annars får vi väl snällt vänta på Public Release från 84204 och ta vad vi får ! Några gråa hår rikare var gång:
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Fick svar imorse, som inte lätt så bra angående SP2 Beta. __________________________________________________ ______________ Idag laddade jag glad i hågen ned den nya Beta SP2, men blev besviken direkt. Nu kan jag inte ens köra en session, vare sig den är AI- eller manuellt styrd! Får konstigt felmeddelande och har skickat detta till N3v. Lägger denna version till handlingarna, om jag inte får nåt svar från N3v! Annars så har jag faktiskt börja bygga på DEVA-n (HNJ X1 4) och då de 2 bogeys, eftersom jag nu har tillräckligt med info.
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
där jag flyttade över en AI session från SP1 till SP2. Fick inte igång den. Massor med konstiga fel meddelanden. MEN: Om jag skapade en ny session i SP2 och sedan la till lok för lok så var allt frid och fröjd. Fick dock en hel del debug meddelanden men aktiverade "Continue" och driver-sessionen fortsatte utan problem. I vilket fall som helst så vill N3v ha routen och AI sessionen för test...... Testade också att ljudet återigen fungerar i lok hytten => OK Gå gärna till N3v:s forum så får ni mer input om Beta testandet, även om det är ovanligt tyst. Kanske ett gott tecken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag kopierade min TANE SP1 "User data folder" en gång till för att användas av Beta SP2 kopian (17 GB).
Detta för att kolla om Beta SP2 skulle fungera bättre(??). Mina sessioner fungerar ju utan problem i SP1. Efter att ha gjort denna manöver startade jag upp Beta SP2 igen med min AI session. Denna gång gick det bättre, men 3 (av 15) tåg vägrade att starta. Undersökte varför och till min förvåning fann ut att i NiddertalBahn routen hade räls försvunnit(?) på 2 ställen. Så nu undrar man ju hur den interna kopieringen fungerar i PC-n eller.....? Har informerat N3v. Vill naturligtvis inte använda "SP1 User datat" när jag testar en Beta version! En möjlighet är ju att låta TANE SP1 använda sig av det kopierade Beta SP2 "User datat" ......Får se om lusten dyker upp.... Senast redigerad av vovven47 den 2017-03-07 klockan 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|