![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#676 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
BR 05 finn ju till TANE avklädda strömlinjeklädseln och ombyggda till "riktiga" ånglok på 1950-talet. De är från Bigtrain1 och heter Ws Br 05 nnnnnn på DLS.
![]() |
#677 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Sååå mycket snyggare utan all strömlinjeformning!
![]() Undrar om det gömmer sig ett lika snyggt lok om man börjar plocka plåtarna från en X40? ![]()
![]() |
#678 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ähh, strömlinjeformat är ju asballt!
![]() Men får man önska att öppning är lite olika på varje jalusi? Där loket står uppställt i Nürnberg så stod alla luckor öppna i olika lägen, vissa mer nerfällda än andra och andra mer uppfällda än andra. Jag tog tyvärr ingen bild på loket och de enda bilder jag kommer åt från loket tagna då är av en annan person som var med oss... ![]()
![]() |
#679 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Hej, Hur går det för dig Lan med ånggrävaren??
![]() |
#680 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ånggrävaren ligger och väntar på mitt bord för scripting. Men jag har haft en månad med mail att gå igenom på saker att ladda upp till STLs sida, samt så har jag fått massa moderna åbäken att uppdatera som ni inte varit nöjd med den senaste tiden (Vem vill köra X2000 i DCC-mode, när man har otroligt realistiska ånglok att köra i Cab-mode liksom!?
![]() ![]() Men förhoppningsvis kan jag börja kika på den snart! ![]()
![]() |
#681 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#682 |
Veteran
|
![]()
... something completely different: SL C30...
som nu projekteras av SL & Bombardier samt till Trainz av LAn: Huruvida färgsättning och material är bestämda vet jag inte, men det ger sig väl när SLs "Konstakademi" har tänkt färdig. Mina idéer ser ni på stolsbilden: Edit: Stolarna är just utplacerade men ännu vita:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2017-03-30 klockan 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Medlem
|
![]()
Blir ju också väldigt intressant hur stationsutropen för C30:n kommer låta???
![]() |
#684 |
Medlem
|
![]()
Mycket snyggt! Kan bidra med en liten länk där man kan se hur den nya interiören ska utformas. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Veteran
|
![]()
Tack josu, jag har gjort inredningen så att man lätt kan färgsätta stolarna - så vi får se vad det blit ?
Destskyltar enl. gängse system på plats, dock är linjenummren inte rätt - dom skall väl ha en fyrkantig yta i linjens färg och vitt nummer på den ??? Ni 08 ![]() Sen behöver väl antagligen en skriptkomplettering till för att sköta linjeväxlingen !? En annan sak är de utfällbara trösklarna - vet nån hur högt de sitter och om det är en eller två vid varje dörr ???? Intressant med ljusbågen i fronterna som kan växla färg (rött-gult-vitt?) - blir ännu en utmaning.
![]() |
#686 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 |
Veteran
|
![]()
Bra josu,
om du lägger din "känsliga näsa" i detta ! Att det går att synka destinationsvisning, linjevisning och utrop är jag övertygad om, men hur och av vem vet jag inte ? Som "skript-analfabet" kommer jag inte ifråga ! Fått hyfs på linje och destination för röda linjen (14) - the rest is shadows.
![]() |
#688 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#689 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]() Citat:
Jag håller med Bengan. Jag hade också villat se X1, och/eller uppdatering av dom äldre tunnelvagnarna, för dom funkar inte så bra i Tane. ![]()
![]() |
![]() |
#690 |
Veteran
|
![]()
... så fort man bygger nåt börjar publiken gnälla att de vill ha nåt annat hellre.
Inte så uppmuntrande ! X1 tillhör forntiden, C30 framtiden ![]() Ni kan ju gnälla på denna Strömskena som "scenery spline", tänkt att kunna användas om man vill ha "Procedural Track" till tunnelbanan. Den går att få att följa spåret och ihop med ramper och annat i TUB-paketet blir det bra, den är ju av erkänd gammal typ med skyddsplanka ovanpå - så den kanske kan bli godkänd av "gnällproletariatet" ? Andra bilden visar nåt som kanske finns 2035 ? Gula linjen färdigbyggd från Solna och söderut ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|