![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Tack för era svar.
"Bomeländet" löste sig genom att fibbla med ringsträckan. I min dumhet så trodde jag denna parameter endast gällde då man låter vägskyddet styras av en signal. STH på huvudbanan Torup - Smålandsstenar satt till 70 km/t. Stämmer bra med verkligheten i jämförelse med HNJ tidtabell från 1930. 60 km/t gäller Torup - Hyltebruk liksom Landeryd - Falköping. Testat Torup - Hyltebruk och det såg bra ut. Kinnared - Ätran har jag läst nånstans att hastigheten var så låg som 40 km/t...... Ett problem med hastighets skyltar och Snabbvagnen: Hur gjorde man? Snabbvagnen gick ju I 110 km/t, en hisklig fart på den tiden. HNJ hade ju problem att ställa in vissa elektriska enheter till denna hastighet, liksom grindvakterna....... Negligerade Snabbvagnen eventuella hastighets skyltar utefter linjen???? Eller hade de en egen tabell inne I hytten? Eller saknades hastighets skyltar utefter banan? Eller linjekännedom räckte? Senast redigerad av vovven47 den 2017-05-05 klockan 08:45. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|