![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har för mig, att jag har den installerad i mitt Tane och att allt fungerar.
Kan kolla, så fort gumman har vaknat och sedan slänga upp allt på MediaFire.
![]() |
#2 |
|
![]()
Hittade Svartrå torvtäkt till slut.
Hade den inte installerad i Tane, utan i TS2010. När jag installerade den i Tane, så fick jag 11 Faulty. Samtliga saker är gjorda utav skrotnisse dinorius_redundicus. Så det är lite rostiga oljefat, gastuber m.m. men inget som direkt påverkar banan. Har slängt upp banan på MediaFire tillsammans med tillbehör i länken nedan. http://www.mediafire.com/file/ja4iez...vt%C3%A4kt.rar Lite bilder på dom lok och vagnar, som Lennart har lagt in på banan. .
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2017-05-25 klockan 12:09. Anledning: EDIT: Lagt till bilder på lok och vagnar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Tack Bengan och Lan!
I Svartrå torvtäkt paketet verkar finnas mycket matnyttigt som jag kan använda till Trottagårdens torvtäkt. En ritning av lastplatsen från 1931: ![]() Bilden hämtad från www.ekeving.se Har varit ute på "nätet" för att hitta bilder av denna torvtäkt från äldre tider, men lönlöst. Dock så har de nu för tiden öppet hus där då och då: http://www.neova.se/story/news/2015/...n-trottagarden PS. Loken ser ut som jag föreställt mig till Trottagården! Senast redigerad av vovven47 den 2017-05-25 klockan 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]()
3st 600mm ånglok som Lennart tidigare har byggt om.
HAMRA 600 mm Orenstein & Koppel Malletlok. LBJ Lok 1 Petter. LBJ Lok 2 Lotta. Finns på Forumet någonstans, men var???? Dom fungerar i Tane. Kanske något för Trottargårdens torvtäkt. Har packat ihop dom och slängt upp dom på MediaFire. http://www.mediafire.com/file/g3ydb0...glok+600mm.rar .
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Jag har nu laddat in till TANE och fått med tillbehören. En torvfabrik följde med vilket gjorde mig extra glad
då den vita byggnad jag använt varit fel, så nu blir det till att byta + ytterligare en hel del godbitar. Men något rullande material fick jag inte. Vad jag är intresserad av är de 3 röda "dieselloken" med nr 1,2 och 3. Finns de eller har de försvunnit? Jag har nämligen fått för mig att denna typ av fordon användes. Samma sak gäller "Svartrå torvtralla flak" och "Svartrå torvvagn" Eller de har också försvunnit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
Det är jag, som bara har sparat banan och dess innehåll. Sen medföljde två Sessions (Trodde jag), men icke sa Nicke. Så dom kommer här. Har gjort en cdp-fil för varje Session, så det blir en massa dubbletter. Den ena innehåller 213 objekt och den andra 216 objekt. Orkar inte kolla, vad som är dubblett eller inte. Men nu ska i.a.f. lok och vagnar även vara med (hoppas jag). Länk till MediFire och dom två Sessions nedan. http://www.mediafire.com/file/8fanne...kt+Session.rar
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... du är en verklig "Primus Motor" för oss förtappade och borttappade" !
Det inte du kan rota fram är inte lönt att rota efter ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|