Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MSTS / Open Rails - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-06-26, 14:31   #1
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile Tusen tack

Hej

Tack till er som förklarat detta med OpenRails.
Om man frågar angående upplösningen, vad ligger den som högst ?
Kan man få spelet i 16x9
__________________________________________________ _______

Det där med minnet gäller det även TS 2017, har för mig att det också bara är 32 bitars, hoppas jag har fel.
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-26, 15:35   #2
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
-Jo, det stämmer. TS är också ett 32-bitars. Det är nog därför Dove tillverkade TSW, som har Unreal4 som spelmotor och 64 bitar.

Jag kör 4K på en 28" ASUS, dvs 3840x2160 px. med GTX 1080 Ti Founders Edition.

Du ställer in i simulatorn vilken storlek Du vill ha. Jag har testat 5760x1200 px över tre stycken 24" skärmar och det blir väldigt bra. Dock får GPU jobba mycket. CPU ligger stadigt på 30% i vilken upplösning som helst.
.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-26, 15:58   #3
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Om Du inte hittar rutten bland dina hårddiskar så har jag båda versionerna av KMJ.

Din version av den 2010-09-30 10:44 och Tottes uppgradering av den 2015-06-04 12:04.

Senast redigerad av wase den 2017-06-26 klockan 15:59.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-26, 17:25   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Hej!
KMJ 3 och KMJ 4 enda skillnaden är signalerna. KMJ 4 är av Mazz signaler.
De fungerar utmärkt.

Angående bromsar, det är mer verklighet och när det gäller långa godståg så tar det lång tid att få bromsar bli helt släppta.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 12:57   #5
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Question Kan man få MSTS i 16x9 med hjälp av OR

Om man frågar angående upplösningen, vad ligger den som högst ?
Kan man få spelet i 16x9

I original är den ju bara 1600x1024

Min nya monitor är 2K 1440p
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 12:59   #6
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wase Visa inlägg
Hej.
-Jo, det stämmer. TS är också ett 32-bitars. Det är nog därför Dove tillverkade TSW, som har Unreal4 som spelmotor och 64 bitar.

Jag kör 4K på en 28" ASUS, dvs 3840x2160 px. med GTX 1080 Ti Founders Edition.

Du ställer in i simulatorn vilken storlek Du vill ha. Jag har testat 5760x1200 px över tre stycken 24" skärmar och det blir väldigt bra. Dock får GPU jobba mycket. CPU ligger stadigt på 30% i vilken upplösning som helst.
.
Pratar du om MSTS ?? på tre skärmar....
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 13:23   #7
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Nej, inte MSTS utan OpenRails. MSTS slutade jag använda för 3 år sen...

I OpenRails kan Du ställa in manuellt exakt den storlek Du vill ha.
Under "Options/Video" finns alternativ.

Antingen tar Du en färdig skärmstorlek eller så skriver Du in den storlek Du vill ha. Du kan alltså skriva egna siffror i rutan där det står skärmstorlek.
Markera siffrorna så att de blir blå och sen skriv in utan mellanslag den storlek du vill ha.
.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Hawk001.jpg (221.1 KB, 60 visningar)
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 15:21   #8
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Thumbs up Oj !!!!

När man ställer in typ 16x9, blir inte spelbilden utdragen, så att allt ser brett och platt ut ?

I så fall
Hur tusan har dom burit sig åt ?

I detta läge så blir ju "MSTS/OR"
mycket intressant.


OBS svenska färger

Skall leta efter mitt MSTS natt och dag, det ligger på någon lös disk.
Har nog minst tio "smådiskar ( 1ooo GB och under)

Får köra dom i en USB 3 vagga

Numera är det bar 3 och uppåt i GB räknat som gäller



Sen kanske man vill börja bygga igen
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 18:07   #9
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.

Här nedan kan Du se två bilder på Falun C, som kommer med i Stockholmsrutten V4 nu i höst.
Den ena har skärmupplösning 1920x1080 och den andra 3840x1080, dvs jag har dubblat bredden.

Det som blir utdraget är 2D cabben. Inte det som finns utanför loket.

När det gäller cabben så finns en funktion i OR att stretcha ut cabben till 100%. Det är gjort i bild 3, dvs MA-hytten.

Problemet med stretchning är eliminerat i och med 3D cabbar. Man bara vrider huvet och kollar åt sidorna istället...
Instrumenten är runda och inte ovala som i MA.

Se bilder nedan.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg FalunC-1920x1080px.jpg (221.8 KB, 96 visningar)
Filtyp: jpg FalunC-3840x1080px.jpg (210.9 KB, 95 visningar)
Filtyp: jpg DM3-3840x1080px.jpg (212.8 KB, 95 visningar)
Filtyp: jpg X3-3840x1080px.jpg (220.7 KB, 95 visningar)

Senast redigerad av wase den 2017-06-30 klockan 18:10.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 22:36   #10
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Imponerande
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009