![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Tack till er som förklarat detta med OpenRails. ![]() Om man frågar angående upplösningen, vad ligger den som högst ? Kan man få spelet i 16x9 __________________________________________________ _______ Det där med minnet gäller det även TS 2017, har för mig att det också bara är 32 bitars, hoppas jag har fel.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
-Jo, det stämmer. TS är också ett 32-bitars. Det är nog därför Dove tillverkade TSW, som har Unreal4 som spelmotor och 64 bitar. Jag kör 4K på en 28" ASUS, dvs 3840x2160 px. med GTX 1080 Ti Founders Edition. Du ställer in i simulatorn vilken storlek Du vill ha. Jag har testat 5760x1200 px över tre stycken 24" skärmar och det blir väldigt bra. Dock får GPU jobba mycket. CPU ligger stadigt på 30% i vilken upplösning som helst. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Om Du inte hittar rutten bland dina hårddiskar så har jag båda versionerna av KMJ.
Din version av den 2010-09-30 10:44 och Tottes uppgradering av den 2015-06-04 12:04.
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2017-06-26 klockan 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
KMJ 3 och KMJ 4 enda skillnaden är signalerna. KMJ 4 är av Mazz signaler. De fungerar utmärkt. Angående bromsar, det är mer verklighet och när det gäller långa godståg så tar det lång tid att få bromsar bli helt släppta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Om man frågar angående upplösningen, vad ligger den som högst ?
Kan man få spelet i 16x9 I original är den ju bara 1600x1024 Min nya monitor är 2K 1440p
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Nej, inte MSTS utan OpenRails. MSTS slutade jag använda för 3 år sen... I OpenRails kan Du ställa in manuellt exakt den storlek Du vill ha. Under "Options/Video" finns alternativ. Antingen tar Du en färdig skärmstorlek eller så skriver Du in den storlek Du vill ha. Du kan alltså skriva egna siffror i rutan där det står skärmstorlek. Markera siffrorna så att de blir blå och sen skriv in utan mellanslag den storlek du vill ha. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
När man ställer in typ 16x9, blir inte spelbilden utdragen, så att allt ser brett och platt ut ?
I så fall Hur tusan har dom burit sig åt ? I detta läge så blir ju "MSTS/OR" mycket intressant. OBS svenska färger Skall leta efter mitt MSTS natt och dag, det ligger på någon lös disk. Har nog minst tio "smådiskar ( 1ooo GB och under) Får köra dom i en USB 3 vagga Numera är det bar 3 och uppåt i GB räknat som gäller ![]() Sen kanske man vill börja bygga igen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Här nedan kan Du se två bilder på Falun C, som kommer med i Stockholmsrutten V4 nu i höst. Den ena har skärmupplösning 1920x1080 och den andra 3840x1080, dvs jag har dubblat bredden. Det som blir utdraget är 2D cabben. Inte det som finns utanför loket. När det gäller cabben så finns en funktion i OR att stretcha ut cabben till 100%. Det är gjort i bild 3, dvs MA-hytten. Problemet med stretchning är eliminerat i och med 3D cabbar. Man bara vrider huvet och kollar åt sidorna istället... Instrumenten är runda och inte ovala som i MA. Se bilder nedan.
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2017-06-30 klockan 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Imponerande
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |