|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2018-03-30, 15:08 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
|
Los Angeles-rutten ute
Nu har Run8-folket släppt Los Angeles-området i en ny rutt. Ansluter till övriga rutter i San Bernardino. Äntligen något annat än en ökenrutt, här kan man köra både gods och persontåg, både lokala och fjärr. Har man samtliga rutter som släppts tidigare är det över 1000 kilometer att köra från LA till Seligman. Ser rätt bra ut, inte testat själv men kanske ska framöver.
http://run8studios.com/sanberdoo.shtml
__________________
Mvh Björn Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2018-03-30 klockan 15:10. |
|
2018-04-08, 21:44 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
Har köpt den och den är nog den bästa rutten.
Inte bara öken utan mera lite skog och stad (Los Angeles) Men grafiken är ju inte det bästa med denna simulator. Önskar att alameda corridor i Los Angeles vore helt klar till hamnen där de flesta container tåg startar på väg österut. Nu kan man köra i 70 mil i sträck (karta) Körde ett container tåg denna sträcka Los Angeles till Seligman 70 mil och det tog 20 timmar. Tänk då att det är 355 mil till Chicago. Det tar nog 3-4 dygn för ett tåg att gå denna sträcka Men tågen kan ju köra fortare sedan när det blir mindre kuperat. Men först ska tågen ska upp på 2300 meter innan det börjar gå utför sedan (Seligman sub). Tåget 8500 ton 110 vagnar 3 lok. Eftersom det är är så kuperat denna sträcka (Seligman ligger på 1598 meter) Det är 5200 meter uppför och 3700 meter utför denna sträcka så går det ju inte så fort med 1,6 hk/ton (borde nog ha haft fler lok). Cajon pass fick jag ta till hjälp av hjälplok dpu för att komma uppför denna backe 22 promille. Senast redigerad av jorgen3 den 2018-04-08 klockan 22:47. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|