![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack för din senaste "uppladdning" av BJ M3s och SJ E11.
Nu undrar jag om inte E11 blev av med de röda hjulringarna vid SJ-fieringen 1948. Jag tror nog den fanns med de röda hjulringarna ett tag men att den röda färgen senare togs bort för att anpassa till SJ-standard ?
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
Om den röda färgen på hjulen är kvar från BJ-tiden eller målats senare vet jag inte. Annars är det relativt enkelt att ändra tillbaka till "SJ utseende": Gör en egen kopia(clone) av lokets löphjul <kuid2:448495:50040:2>, bogey <kuid2:448495:50038:2> och bogey för tendern <kuid2:448495:50041:2>. Sen hämtar ni filen hjul.tga från t.ex. E2 1333 bogey <kuid2:448495:50056:1> och kopierar denna fil till era 3 klonade objekt och placerar då hjul.tga i foldern asset_body. Slutligen måste ni naturligtvis ändra i config filen för lok resp. tender med era nyklonade objekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Kan vara så att E11 1849 fick sina hjulringar blästrade för att radera alla spår av tyskt BJ-inflytande, medan 1850 fick gå oblästrad genom sitt återstående liv !? Men rasande vackra lok var det!
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Så får du gärna lägga upp din variant för nedladdning. Lite dumt, att vi andra sitter och klonar loket och ändrar på hjulringarna. Då har vi kanske 5-10 lok, men med en massa olika kuids för samma lok.
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Jag kanske gör det, pillar med N växellok också så det blir väl i samma veva - när jag ändå är "8-kopplad s.a.s."
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... finns möjligen planer hos vovven47 att bygga detta maffiga snälltågslok ?
Ett önskelok för oss BJ-nördar.
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |