![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Skumt, original och den vädrade fällbommen borde ha samma script, så de borde inte skilja sig.
Så "STL-X Fällbom" kraschar alltid spelet när den markeras i listan i SP2? STL-X vädrad fällbom har inte detta problemet? Med SP3 kraschar ingen av dessa fällbommar spelet? Stämmer detta?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Det enda som skiljer fällbommarna åt, vädrad eller inte, är texturerna.
Men det är tydligen många som har haft problem med dom i SP2 (spelet kraschar), konstigt nog har dom funkat för mej hela tiden, ingen aning om varför!!! Enligt några inlägg här på forumet, så verkar i alla fall problemet vara borta efter uppdatering till SP3.
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Har sett att det pratade en del om dem när jag saknade internet under två månader, men orkade inte ta tag i det då. Om det fungerar i SP3 låter det som att felet ligger hos TANE SP2 och då tänker jag inte göra något åt det.
Om någon upplever att de orsakar krascher även i SP3 så är det bra att få en steg-för-steg instruktion som alltid eller nästan alltid leder till en krasch. Då är det enkelt att skicka till N3V och få dem att fixa buggen.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 265
|
![]()
Jag tror jag har upptäckt en bugg.
Jag uppdaterade till SP3, och fällbommen kraschar inte TANE längre. Men Jag gjorde ett nytt vägskydd på en rutt sen tidigare i TANE. Fällbommarna verkar inte funka eller krysstavlorna. (Endast den vita lampan blinkar som vanligt) Vsignalerna funkar som vanligt. Det finns ett väggskydd som jag satt upp sen tidigare (SP1), som funkar fel fritt på samma rutt.
__________________
Mvh RobertE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jag har provat både med nybyggda och existerande vägskydd i SP3 och de fungerar alla som tänkt för mig.
Har du kontrollerat att allt är uppsatt korrekt? Är allt kopplat till rätt vägskyddsnamn? Kör du sessionen och inte routen, så att du får med alla sparade val i vägskyddet?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 265
|
![]() Citat:
Så nu är problemet löst.
__________________
Mvh RobertE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Bra, kan vara så att de inte fungerade om man sparat i någon ickefungerande version av SP2. Hoppas att det inte ställer till med allt för mycket trassel för folk.
![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|