![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]() ![]() För övrigt tycker jag ni "grabbar" gör ett hästarbete och har sedan lång tid min fulla uppskattning för det jobb ni lägger ner på detta |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Hytten till Ub här nedan. .
![]() |
![]() |
#108 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Om intresse finns så kan namnet tas bort i fronten på A och B vagnen genom att radera nedan fält i config filen:
name { kind "name" font "impact" fontsize 0.125 fontcolor 200,200,200 att "a.name" name "name" } Sen kan flera texturer bildas ur filen et.tga. Ett exempel på fordonsnummer: ![]() Förmodar dock att numret målas på flera ställen till fordonet? Det går ju också att ändra fältet "username" i config filen t.ex. till bara 4316. Detta medför att 4316 1 visas framtill på vagnen. Men kanske det då blir svårt komma ihåg vagns namnet när du befinner dig i Surveyor läge? Dessutom behöver du kopiera vagnen (clone) om du vill ha ett nytt individnummer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... den nya boggin har fått en väldigt blå nyans, bör vara mer år gråbiega hållet (fixat på bif. bild). Nederdelen av innerväggarna på vagnarna syns genom boggierna (gulbrunt), bör målas mörkgrå. Se bild:
![]() |
#110 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hade en gammal X32 liggandes i mitt TS2010 och som jag flyttade över texturerna till en klonad X31. Texturerna behövs finslipas lite, som vid dörrarna, fönstrena och den röda linjen, där Kalmar / Karlskrona - Göteborg skrivas in. Orkar inte ge mig in på detta, dels p.g.a. att det är lite för nytt för min egen del och vill lägga tiden på annat. Men jag bifogar X32 här + tillbehören för henne, så kanske någon annan känner för att fixa till henne och slänga på texturerna på Vovvens uppdatering utav X31.
Första bilden är på den bifogade X32. Andra och tredje bilderna är på Vovvens uppdaterade X31, som jag har fört över texturerna på. .
![]() |
#111 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
med Photoshop. Blir en ny version av boggin. Såg dessutom att det låg MÅNGA oanvända tga filer i boggi foldern. Bort med dem! Vad gäller gulbruna nederdelen av innerväggarna, undras varifrån denna färg kommer? Alltså tga fil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|