|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2019-04-28, 16:41 | #31 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
Hörde på Live streamen från Dovetail då de testar nya loket Br 155 som släpptes. Han berättar Matt att de har haft jobbigt att lära sig Unreal och de lär sig hela tiden nya saker. Unreal är en mäktig programvara och den utvecklas hela tiden.
Lighting channels är en ny grej för detta loket tydligen, och att fysiken är nu snart klar på alla lok . (Usa är kvar) BR 182 var märklig, jag köpte den men det kom inte upp. Det visades sig att man måste ha Rapid Transit först för att det skulle fungera. Men de åter hävde mitt köp. Men märkligt att de gjort så vissa lok kräver att andra lok finns installerade. Länk stream Senast redigerad av jorgen3 den 2019-04-28 klockan 18:05. |
2019-04-28, 22:42 | #32 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
UNREAL ENGINE 4 med quixel.com - Photorealistic Graphic (2019)
When photorealistic engine start to look more realistic than reality en kommentar som är nästan sann. Att Dovetail har valt att använt denna grund för simulatorn gör det väldigt spännande. Det svåra är väl att nyttja allting som Unreal kan. En grej som borde gå fixa senare är snö som bygger upp dvs täcker spåren och plogen som tar bort snön. https://www.youtube.com/watch?v=9fC20NWhx4s Senast redigerad av jorgen3 den 2019-04-28 klockan 22:51. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|