![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 353
|
![]()
Hur det är med Blender 2.8 vet jag ej, använder själv 2.78, men FBX formatet gäller, funkar och kräver T:ANE SP2 build (eller version som jag vill kalla det) 4.5 och ger då ändelsen .trainzmesh.
mvh Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
|
![]()
Kul att det kommer till fler Blender användare.
När det gäller export från Blender 2.8 till Tane så hittade jag ett tips på Aurans Content creation forum hur man exporterar onetex, tbumptex och tbumpenv -material med fbx-exportern. https://forums.auran.com/trainz/show...r-Trainz/page2 Inlägget är ganska långt ned på sidan. //Åke |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|