![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Linköping, , .
Inlägg: 141
|
![]()
Utmärkta redogörelser för manöverbordet.. kan bara lägga till att den kontrollampan som inte blev uppräknad är för lågt oljetryck.
YP och Y6-Y8 är exakt samma manöverbord, du kan ta bort brasklappen Bosse! (och som konstaterat tidigare i tråden är skillnaden att Y6-Y8 har fem växlar, YP har fyra). Texten på kontrollamporna för växlarna är I - 20 km/h II - 35 km/h III - 55 km/h IV - 85 km/h V - 110 km/h På YP och den finska Dm7 (Hilding Carlssons konstruktion) sitter föraren vänd framåt, på Y6-Y8 (SJ:s konstruktion) sitter föraren lite snett in mot mitten. Fönstren ser också lite annorlunda ut, med mjukare rundning på hörnen på Y6-Y8 och skarpa hörn på den invändiga träramen. Y7:an på bilden är utrustad med ATC och har dessutom en stor "panoramaruta", det var ursprungligen två små rutor där. -------------------------------------------------------------------------------- ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|