Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-18, 11:41   #7
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zaphr89 Visa inlägg
Jag kommer dock att bygga efter Google-maps pluginen så koordinaterna borde stämma.
Tyvärr är det inte så TS funkar. Det fungerar snarare så att startkoordinaterna är en sorts nollpunkt varifrån alla objekt i rutten placeras, med resultatet att om man skulle vilja slå ihop två rutter så hamnar objekten fel i förhållande till varandra om rutterna inte utgår från samma startkoordinater.

Har jag fattat det rätt att du har gjort en del scriptning (för lok)? Då kanske du är intresserad av att titta närmare på våra signaler (det finns flera trådar om det i den här forumdelen). Signalscripten är skapade för dryga tio år sen när TS hette Rail Simulator så de går säkert att modernisera. Jag har själv lyckats modda scripten en del för att få fram nya signalbilder med viss framgång. Nu har jag dock kört fast när jag försökt fixa dvärgsignaler så att de slår om korrekt när tåg har passerat signalsträckan.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009