![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
Men det problemet ska vara löst i senaste versionen, så jag tänker att du kanske har gamla script för vägskydden. Testa att installera de bifogade scripten i Assets\newS\sweden\RailNetwork\crossing och hör av dig om det funkar! EDIT: Fel filer länkade! Se nytt inlägg nedan! Senast redigerad av Hgv den 2020-10-19 klockan 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Mina luafiler är 2020-04 06 dina är 2010-01-23 Jag vågar inte installera. Jag skall testa Jönköping.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2020-10-19 klockan 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu testade jag X2000 förbi Forserum mot Jönköping utan problem. Hmmm?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack Totte, det var observant av dig! Jag råkade länka till fel filer (hade tydligen en gammal scripts.rar som låg och skräpade i en mapp...
![]() Här kommer rätt scriptfiler! (Ja, även dessa har en äldre datumstämpel än dina Totte, men tänk på att datumstämpeln ändras varje gång man installerar .rwp via Utilities.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() EDIT: Funkar nu; fel handhavande av zip-program orsaken till "innehållslös" fil. Nu ska här testas! Senast redigerad av mibl den 2020-10-19 klockan 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Äntligen fälls blåvita bommarna i tid i Öxnered! Tack Hgv!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej igen!
Nu testade jag x2000 från Jönköping till Äng på dagtid utan problem. Kul att du, Hgv upptäckte mina inlägg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
När vi ändå snackar signalscript: Jag har uppdaterat scriptet för stopplyktan (End Signal).
Eftersom TS tolkar stopplyktor som vanliga huvudsignaler så får man exempelvis "vänta kör" i infartssignalen om nästa signal är en (släckt) stopplykta, även om följande huvudsignal står i stopp. Det blir ju inte så bra, så jag ändrade i scriptet för End Signal så att den går i stopp om följande signal visar stopp. Då blir det "vänta stopp" i infartssignalen och ingen risk att man bränner igenom stationen i full fart. Det är en kompromiss och inte 100% realistiskt, och det blir så att stopplyktorna lyser i vissa situationer där de egentligen inte ska lysa, men jag tycker ändå att det funkar bättre än originalet. Jag har även gjort smärre förändringar i scripten för mina signaler för korta signalsträckor, då det tidigare fanns en viss skillnad i hur blocksignaler hanterades (dvs signal med endast en aktiv länk). Bifogar de uppdaterade scripten! |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|