![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2020
|
![]()
Kollade med trafikansvarig för Smalspåret och han sa att det räcker att tågvägen är lagd för att kunna fälla.
Det får lösas (i Trainz) med osynliga växelomläggare (annars använder jag mig av spårspärrarna som finns vid spår 1 och 3. Tvåan kan jag bara lägga om växeln så den ligger mot ettan. När det kommer till godstågen så berättade han att om det låg växlingsväg från signal 22 (dvärgsignal vid start av industrispåret) till spår 2 så fäller bommarna på spårledning. Detta löses väl med växlar som ändras och förlängd ringsträcka. Om det fungerar på liknande sätt i blomssons paket får väl utforskas... Han använder sig ju av spårledningar, men jag vet inte hur det ska lösas med tanke på plattformen och det. /Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|