![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Jag har alltid gjort det lätt för mig genom att själv ändra kuid numret med +1 varje gång
jag skapat ett nytt objekt. Lägg märke till att jag har delat in mina objekt i följande kategorier: Lok________ mitt id:1100 bogeys___________: 4000 engine______ _____: 50200 vissla____________ : 3168 lok ljud___________: 50100 hytt______________: 50500 utilities____________: 65000 Byggnader_________: 70000 Allt detta finns på min PC:s Windows explorer så skall jag lägga till ett nytt lok så går jag till mitt sista utvecklade i Explorer och öppnar dess config fil Exempel: kuid <kuid2:448495:1439:1> kuid-table { bogey <kuid:67375:103164> enginespec <kuid:328014:100092> dummyinterior <kuid:67375:103182> texture_asset <kuid:73394:104043> passengers <kuid:-3:10060> mstrainmonitor <kuid2:177292:204091:2> mscommonsource <kuid2:177292:209000:2> golvbaggage <kuid:67375:1028> hyllbaggage <kuid:67375:100015> } Mitt sista skapade lok bär alltså kuidnr 1439 vilket betyder att nästa skapelse får kuidnr <kuid2:448495:1440:1> Observera att kuidnumret måste vara unikt, men jag för ju kartotek. Du vill börja med 73394:110000 så då ändrar du i din config fil för objektet i fråga men du måste vara säker på att numret är unikt annars så skriver du över ett av DINA tidigare objekt. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|