Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-11-02, 14:46   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 380
Standard

Kommer inte åt loken på denna länk.

Download av loken:
http://https://www.mediafire.com/fil...10_29.cdp/file

Får detta meddelande på skärmen

Kan inte nå den här sidanKontrollera om det finns ett stavfel i https.
Sök på webben efter https
Om stavningen är korrekt prova att köra Nätverksdiagnostik i Windows.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2022-11-02, 21:21   #2
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 367
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Kommer inte åt loken på denna länk.

Download av loken:
http://https://www.mediafire.com/fil...10_29.cdp/file

Får detta meddelande på skärmen

Kan inte nå den här sidanKontrollera om det finns ett stavfel i https.
Sök på webben efter https
Om stavningen är korrekt prova att köra Nätverksdiagnostik i Windows.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Stämmer.
Denna länk skall fungera:
https://www.mediafire.com/file/4p9r9...10_29.cdp/file

Åtminstone fungerar den från min dator.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-11-03, 12:45   #3
jaggi
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: cz
Inlägg: 17
Standard

Kolon... :-)
jaggi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-11-03, 16:39   #4
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 367
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaggi Visa inlägg
Kolon... :-)
Yes:

http://https://www.mediafire.com/fil...10_29.cdp/file

vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-11-16, 11:31   #5
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 367
Standard

Tyvärr är det ett fel i J 1339 i form av ett saknat "dependency", vilket inte är nödvändigt för loket.
Ni kan enkelt rätta till detta fel genom att ladda ned S1 1921 som innehåller saknat objekt.

Finns en annan väg att gå men mer komplicerat.
Hör av er om ni vill välja detta sätt istället.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2026-04-19, 09:30   #6
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 367
Standard

SJ J 1398 och J 1399 för TANE eller senare versioner

Får samma script egenskaper som mina flesta övriga ånglok.


Några nya egenskaper:
1.Nytt luft pump ljud.
2.Luftpump hanterande:
______I Cabin mode reglerar du själv på/av.
______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump i cabin mode och minst en vagn är tillkopplad.
______Luftpumpen styrs av engine parametern ”main-reservoir-pressure"
3. J loken kan slira om tågsättet överstiger 150 ton. Gäller både DCC och CAB läge.

https://youtu.be/YzxtF9YqmvM
4. J loken kan ställas upp stationärt med vevstake rörelser t.ex. på ett museum:


https://youtu.be/S4MAt33Xrsg
Definiera upp denna egenskap i Surveyor (röd markerat):



5. Nya rök scenarier.

Länk för nedladdning av loken:
https://www.mediafire.com/file/eeowl...04_17.cdp/file

Ladda ned ReadMe filen för alla kommandon och egenskaper:
Se post 4 ovan i denna tråd!
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009