|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 380
|
Kommer inte åt loken på denna länk.
Download av loken: http://https://www.mediafire.com/fil...10_29.cdp/file Får detta meddelande på skärmen Kan inte nå den här sidanKontrollera om det finns ett stavfel i https. Sök på webben efter https Om stavningen är korrekt prova att köra Nätverksdiagnostik i Windows. DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 367
|
Citat:
Denna länk skall fungera: https://www.mediafire.com/file/4p9r9...10_29.cdp/file Åtminstone fungerar den från min dator. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
Ort: cz
Inlägg: 17
|
Kolon... :-)
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 367
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 367
|
Tyvärr är det ett fel i J 1339 i form av ett saknat "dependency", vilket inte är nödvändigt för loket.
Ni kan enkelt rätta till detta fel genom att ladda ned S1 1921 som innehåller saknat objekt. Finns en annan väg att gå men mer komplicerat. Hör av er om ni vill välja detta sätt istället. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 367
|
SJ J 1398 och J 1399 för TANE eller senare versioner
Får samma script egenskaper som mina flesta övriga ånglok. Några nya egenskaper: 1.Nytt luft pump ljud. 2.Luftpump hanterande: ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump i cabin mode och minst en vagn är tillkopplad. ______Luftpumpen styrs av engine parametern ”main-reservoir-pressure" 3. J loken kan slira om tågsättet överstiger 150 ton. Gäller både DCC och CAB läge. https://youtu.be/YzxtF9YqmvM 4. J loken kan ställas upp stationärt med vevstake rörelser t.ex. på ett museum: https://youtu.be/S4MAt33Xrsg Definiera upp denna egenskap i Surveyor (röd markerat): ![]() 5. Nya rök scenarier. Länk för nedladdning av loken: https://www.mediafire.com/file/eeowl...04_17.cdp/file Ladda ned ReadMe filen för alla kommandon och egenskaper: Se post 4 ovan i denna tråd! |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|