|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2019-05-07, 04:28 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
SJ ånglok N 575
Har fått tillåtelse av LAn att scripta hans N lok.
Utklipp från "Normalspåriga ånglok vid SJ": Nytt: 1. Rökscener och bromsljud 2. Kommandon: "alt-v" reglerar fönster/dörrar på vänster sida av loket. Samtliga objekt öppnas/stängs samtidigt. "alt-h" reglerar fönster/dörrar på höger sida av loket.Samtliga objekt öppnas/stängs samtidigt. "alt-f" öppnar/stänger vattenluckor resp. rökskåpslucka. "n" öka sotarfrekvensen. Kolla röken. 3 lägen. "shift n" minska sotarfrekvensen. 3 lägen. "alt d" sätt på/av cylinder utblåsningen. "shift i" utblåsning "ejektorer" "alt x" koppla ned/upp ångloket. 4-5 minuters process. "alt t" tuff start. Vänta att köra tills säkerhetsventilen blåser. Anm. Vissa av ovan kommandon förutsätter att loket rört på sig minst en gång. Nedladdning av N loket: https://www.mediafire.com/file/q649m...05_04.cdp/file I paketet ingår även andra assets ej utvecklade av mig, företrädesvis av LAn. |
|
2019-05-07, 18:43 | #2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 374
|
SJ N 574, 576 och 641.
Klonade Vovvens uppdatering utav SJ N 575 och flyttade över några gamla texturer, som jag hade liggandes i mitt TS2010.
SJ N 574 min egen ommålning, SJ N 576 är Ekans ommålning och SJ N 641 är Lennarts texture med SJ-logga. Har bytt Drivboggi till Ekans vädrade och som också är med i cdp-filen. Loken och Ekans vädrade boggi finns i länken nedan på Mediafire. http://www.mediafire.com/file/tadyce...+Drivboggi.cdp .
__________________
Bengan |
2019-05-07, 21:49 | #3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 374
|
SJ N 577, 578 och 579.
Hade ett svagt minne, att jag hade några texturer till på N-loket liggandes någonstans och efter lite letande, så hittade jag dom.
SJ N 577, 578 och 579 finns i länken nedan på Mediafire. http://www.mediafire.com/file/q8i59k...78+och+579.cdp .
__________________
Bengan |
2021-06-15, 21:38 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Denmark
Inlägg: 42
|
De her var der ikke da jeg downloadede dem.
<kuid2:448495:50219:1> <kuid2:448495:50544:1> <kuid:67375:106585> |
2021-06-17, 09:24 | #5 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
Citat:
https://www.mediafire.com/view/7io4h.../N575.jpg/file Om du sen aktiverar "list dependencies" så ser du att loket behöver följande kuid:s https://www.mediafire.com/view/k5089...575_1.jpg/file Jag kan inte se att loket behöver det tredje missade kuid:t, (<kuid:67375:106585>), som för övrigt är Lan:s. Kanske nån annan kan hjälpa till? |
|
2022-11-24, 16:36 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
SJ N 575 för TANE eller senare versioner.
Jag fortsätter att modifiera/lägga till egenskaper på några ånglok vilka
fortfarande rullar på våra järnvägar som museilok. Nytt: 1.Ångloks ljud. 2.Luftpump hanterande: ______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad. ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. 3.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort. Ladda ned readMe filen för att kolla in alla kommandon m.m.: https://www.mediafire.com/file/v0kh6...eam_N.pdf/file Download av loket: https://www.mediafire.com/file/v2ucy...11_16.cdp/file Detta är Lan:s N lok, så ni måste bl.a. ha hans bogeys nedladdade. Om inte så finns här saknade objekt: https://www.mediafire.com/file/77iko...ngine.cdp/file |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|