|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-10-19, 11:11 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
TGOJ ånglok S3 55
Av denna loktyp tillverkades sammanlagt 11 stycken i Sverige mellan 1915-1936: TGOJ (8), Ystad-Eslövs Järnväg (2) och Landskrona-Lund-Trelleborg Järnväg (1)
Då SJ övertog loken från YEJ och LLTJ erhöll de littera W2 och sattes in främst på persontågstrafik Malmö-Ystad och Kalmar-Alvesta. De användes i trafik framtill mitten av 1950-talet. Största hastighet sattes till 90 km/t. Ett lok (f.d. LLTJ) finns bevarat på museum i Sverige. The loco can be downloaded from http://jocomms.webs.com Lok egenskaper: Kolla rubriken Descriptions på hemsidan TGOJ S3 57: Trainz model: |
|
2014-10-22, 19:11 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Denmark
Inlägg: 42
|
jeg har Bemærket noget med Deres Lokomotiver's Røg eller Lys Effekt. Når Jeg Vælger dem sår kan jeg Se a en Grå og Gennemsigtig Skærm der Blinker omkring Lokomotivet. Tro du ikke at det er en Fejl i effekten.
|
2014-10-22, 21:40 | #3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 374
|
Tror att det är samma sak som jag beskrev i denna tråd.
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...vvens+%E5nglok Men med en skillnad. Dom två senaste SJ W2 1621 sway och TGOJ S3 55 sway. Där blir det inget flimmrande eller pulserande direkt när man sätter ut loken, som det blir för mig med dina övriga ånglok. Detta flimmrandet eller pulserande börjar först när ångpuffarna sätter igång, på dom två senaste ångloken.
__________________
Bengan |
2014-10-24, 10:02 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
Jodå, jag är medveten om att en del har problem med flimret på de senaste
släppta modellerna(rökpuff och ljud synkat). Jag har en gammal PC liggandes från 2007 som jag tänkte starta upp vid lämpligt tillfälle för att kolla om dess installerade TS2010 avger flimmer runt de senaste ångloken. |
2014-11-21, 16:33 | #5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn |
2015-01-27, 04:24 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
Ny version av TGOJ S3 55....
och sista(?):
1. Nytt versionsnummer 2. ALLTID ångpuffar uppför backe större än 10 promille. Kunde tidigare omotiverat stoppa under större stigningar. 3. Några fler rök scener. Kan nedladdas från: http://jocomms.webs.com Senast redigerad av vovven47 den 2015-01-27 klockan 04:27. Anledning: Länk adress |
2017-01-09, 08:54 | #7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
Release TGOJ S3 54 för TANE
Av denna loktyp tillverkades sammanlagt 11 stycken mellan 1915-1936: TGOJ (8), Ystad-Eslövs Järnväg (2) och Landskrona-Lund-Trelleborg Järnväg (1)
Då SJ övertog loken från YEJ och LLTJ erhöll de littera W2 och sattes in främst på persontågstrafik Malmö-Ystad och Kalmar-Alvesta. De användes i trafik framtill mitten av 1950-talet. Största hastighet sattes till 90 km/t. Ett lok finns bevarat på museum i Sverige (Grängesberg). Modellerade lok, TGOJ S3 54, byggdes 1917, men skrotades readan 1964 i Eskilstuna. För instruktioner och egenskaper, tag och ladda ned följande PDF fil: http://www.mediafire.com/file/comobs...jko/ReadMe.pdf Om du inte redan laddat ned hytt så ladda ned: Swedish tank loco cabin with outsideview for TANE Hemsida: http://jocomms.webs.com |
2023-08-29, 08:56 | #8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
TGOJ S3 54 för TANE eller senare versioner
Uppdaterat/Nytt: 1.Många nya/uppdaterade detaljer. 2.Ångloks ljud. 3.Luftpump hanterande: ______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad. ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. 4.Generator hanterande: _____ I DCC mode sätts generator ljudet på/av beroende på lampstatus. ______I Cabin mode enligt Korvtigers standard. 5. TGOJ S3 loket kan slira om tågsättet överstiger 175 ton. Endast i DCC läge. 7.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort. 8.Tärningsstången går över till back/fram läge när man ändrar riktning på ångloket. __ Endast i DCC läge. __ I stopp läge och ändra riktning: Tryck på W eller X en gång och vänta lite innan du ökar hastigheten. __ Du kan ändra tärningsstångens position i DCC läge och sedan gå över till Cabin läge. I avställt skick: Ladda ned readMe filen för att kolla in alla kommandon m.m.: https://www.mediafire.com/file/p81yc...OJ_S3.pdf/file Download av loket: https://www.mediafire.com/file/elnxm...07_28.cdp/file |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|