![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Hej!
Jag är tillbaka, i stort sett. Jag har uppdaterat github med nya scriptfiler till alla mina signaler. Vad är nytt: - Fixat bugg som gör att en kedja av DV6- och DV7-signaler (mellan 2 huvudsignaler) korrekt visar, och skickar vidare, signalbild. Exempel: Säg en kedja bestående av LOK->H5-DV7-DV7-H3 Om H3: visar kör, visar alla DV7 och H5 kör, vänta, kör. Om H3 visar Kör 40, visar alla DV7 och H5 kör, vänta, kör40. Om H3 visar Stopp, visar alla DV7 och H5 kör, vänta, Stopp. Men: Om en DV7:a visar Kör40 eller stopp, även om H3 visar kör så visar alla DV7 och H5 kör, vänta, kör40 eller vänta, stopp. - Lagt in skydd mot nil-värden som kraschar signalsimuleringen generellt. Kända fel: F2, F3 och DV4 Medgivandesignal hanterar inte TAB-förfrågan (dvs. be om att köra mot rött.) och skickar det vidare till huvudsignalerna. - Här har jag kört fast, trots att motsvarande funktionalitet finns i andra signalscripter. - Det är viktigt att få denna löst den dagen ATC kommer med in i bilden.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Kul att du är tillbaka!
Hur fungerar det om jag skulle vilja byta ut signaler mot dina nya, måste alla signaler (huvud- och dvärg-) bytas? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ja, men...
Där gamla buggar har löst har nya buggar uppstått. I flera dagars frustration har jag försökt laga alla buggar. Men vissa saker som borde vara självklara får jag inte att fungera. Påminn mig om varför jag gav upp förra gången. Jag var för snabb med att lägga upp uppdateringarna på github. Jag gav upp igen redan häromdagen straxt efter att jag skrev inlägget.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Tråkigt att höra!
Skulle gärna hjälpa till men det är för mycket i LUA-scriptningen som jag inte förstår mig på. Skulle behöva en tydligare dokumentation om vad allt betyder och vilka möjligheter som finns (det kanske finns sammanställt någonstans?). De signaler jag fixat själv har jag lyckats med tack vare att jag gått in i scripten och prövat mig fram, men jag har verkligen inte koll på hur helheten funkar. Känns som att det är lätt att man har sönder nåt som man inte räknat med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag vill att du, ADDE ska läsa här. Du betyder väldigt mycket för oss med ditt arbete med signaler. Tyvärr är lua-filer är mycket knepiga att jobba med. Jag själv begriper inte på lua. Jag vill berätta att jag förut skyllde felet på signaler upptäckte jag att det inte var fel. Mina rutter Trollhattan och Bergensbanen löstes och kan köras med 64bit är p.g.a. för många olika trackrule. Jag bytte spåren väldig långa sträckor i båda rutter. Dina bommar har hjälpt väldigt mycket ![]() Jag hoppas att du, ADDE fortsätter med TSC! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack! Det värmer!
![]() Ang. bommarna, så funderar jag på att lägga in det sista som saknas för att flytta över från Beta-stadiet till en officiell release. Det är en mattematisk formel som tar banans STH i hänsyn för hur tidigt bommarna ska aktiveras. För svenska signalerna så funderar jag att ta en omstart. Något av följande lär jag göra:
ChatGPT har varit till stor hjälp, men inte ens AI kan hjälpa mig med den perfekta koden till en så pass buggig spel som TSC är. Oavsett vad så kommer jag inte längre ta hänsyn till bakåtkompatibilitet till de befintliga signalerna. Så de befintliga som KMW och newS har skapat och den script jag kommer ta fram kommer med största sannolikhet INTE att fungera ihop med varandra. Fokus kommer vara stabilitet, funktionalitet och nya funktioner (TAB, Konfigurerbara signaler, svensk ATC m.m.)
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|