![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Member
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jag håller på med experiment med riktiga kartor som jag använder tillsammans med TSTools för att göra terrängmodeller och spårplaner från verkliga sträckor. Jag tycker att de järnvägslinjer som finns i RGE är väldigt schematiska och går knappast att använda när man vill gå ner på detaljnivå med kurvradier etc. men duger bra när man ska markera vilka områden som ska utnyttjas i rutten för att sedan utnyttja kartornas Lat/Long kordinater i RE:n. Mitt är än så länge bara på experimentstadiet, då jag är nybörjare på att bygga rutter, men jag har tänkt att påbörja ett större projekt så småningom och bygga på detta när jag känner för det. Men det är mkt att göra än innan det är dags att börja göra nåt vettigt av det, om det går?
/ P E |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|