![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
|
![]()
Det vart ju mycket snyggt, Larry!
![]() Med vänlig hälsning Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Håller med![
![]() ![]() /Henrik |
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem
|
![]()
Hehe, den finns redan![
![]() Den fins på http://www.banbyggarna.com MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för VBK-Tåg AB |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
Jo, Det vet jag, men jag menade LarryB:s uppdatering av texturen!
![]() /Henrik |
![]() |
![]() |
#65 |
Hedersmedlem
|
![]()
FreightAnimation är rätt kul
![]() Bygeln från Ub. Ska rättas till lite bara. Robban |
![]() |
![]() |
#66 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Vad är 'Freight animation' för något?
--------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
#67 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
I parentesen hänvisar man till ett annat objekt´s .s fil + några mått (som inte funkar). I exemplet nedan är det en godsvagn, då lägger man till raden före Sound. BrakeCylinderPressureForMaxBrakeBrakeForce( 50 ) FreightAnim( blablabla.s 0.1 0.1 0.1 ) Sound ( "GenFreightWag2.sms" ) ) Edit : mellanslagen försvann. I F-loket fick man lägga den ganska högt upp. Helt perfekt till tomma godsvagnar när man vill ha annan last än vad som erbjuds. De mått som står inom parentesen ska flytta runt det "animerade" objektet, men det har inte funkat för mig. Har man då ett objekt man vill ha som last som man inte tillverkat själv, ja då är SFM räddningen. Stösta minuset är att 3d filen bara får innehålla 1 objekt (alltså funkar inte bygeln). Fördelen är att man inte behöver flera .s filer av den tomma vagnen. Robban |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Sibbmark, vilken kanonmodell du har gjort![
![]() Här kommer en annan variant på texturen. Förutom lite justeringar av färger, skyltar, byglar och sånt så är drivhjulen inscannade från boken "Svenska ellok", löphjulen har tjockare ekrar och frontfönstren och strålkastarna är mindre. Om sedan Robban eller någon annan kan fixa MK2-byglar att lasta på så blir det riktigt bra. Har Larry eller någon annan koll på hur utbredd nitningen av korgarna var? Alla lok? Bägge sidor? / Dalle ![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Jag har inte koll på hur utbredd nitningen var, men det var inte alla loken som var nitade. (Bland annat är 621 inte nitad.) Här finns alltså alla möjligheter för den som vill ha loket i tre olika utföranden. 3-fönster, 2-fönster onitad (621 t ex.), 2-fönsters nitad (701 t ex.) /Bosse |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem
|
![]()
Med risk för att får den förhatliga stämpeln "niträknare"...
Nä, så lågt vill jag inte sjunka, men jag har för mig att nitningen av korgarna kom allteftersom tiden gick och man ville använda énklare metoder för underhåll och reparationer. Så det blev nog lite olika på olika lok efter behov. Kan ge mig 17 att grabbarna på ASJ hade tennspacklat korgarna från begynnelsen så de skulle vara släta som glas. Mina nitrader snodde jag från Bengans biilder ifrån Rättvik. /Lars B ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|