Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-11-11, 17:57   #16
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Linx trafikerar den virtuella sträckan Oslo-Kvarndalen-Karlfors och Karlfors-Munksäter-Oslo med deras nya X 2000-tåg.
Idag släpptes deras nya tidtabell.







Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-12, 08:33   #17
SubTrain
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
Standard

[8]
Vilka inställningar [:X] måste man göra för att tågen enligt Pson's tabell verkligen skall kunna köra rutten på angivna tider (1h 10 min)?

Jag har gjort en komplett 'service' jag kallar för Commuter, men mina tider landar alltid på runt 1 h 30 min...[8][8][8]

--- Inte ens X2000 Express klarar av att hålla angiven tid [:I]

Moving Steel on Land and Under Water
SubTrain besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-12, 14:57   #18
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

I serviceeditorn så finns det en sak som heter 'Expected player performance' Om jag förstått det hela rätt så kör även AI-tågen efter denna siffra men i procent. Om man får köra i 100 km/tim och performance står på 80 så kör AI-tågen i bara 80 km/tim.
Om vi å andra sidan ställer upp denna på 95% så klarar vi inte tidtabellerna eftersom AI-tågen har en helt annan aceleration än när vi kör tåget. Detta innebär att man måste tumma på någonting. Själv så har jag denna på ca 90%. Det innebär att ai-tågen kör hyfsat fort men att vi som kör aktiviteterna får svårt att hålla tidtabellerna. Detta ser jag dock inte som ett stort problem.

Alltså ställ 'Expected player performance' på 100%. Spara och stäng rutteditorn, öppna och ladda in rutten igen, räkna om tidtabellen och om han där uppe vill så får du ett tåg som åker nästan efter Pson's tidtabell. men med detta spel så vet man aldrig vad som händer.

PS!!! Det finns en annan sak som minskar tågets hastighet. Det är om du låter 'endpoint' gå in i stoppbocken. Då, i vissa situationer så är det omöjligt att få upp tåget i högre hastigheter. Därför skall alltid endpoint vara på ett ställe där du klickar och väljer endpoint. DS!!!

/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-12, 20:01   #19
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Ja, jag har lagt tidtabellerna efter min egen förmåga att köra tåg. Jag förstår att det kan uppfattas som "tight" men försök

Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-13, 08:33   #20
SubTrain
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
Standard

[8D] Mina 'Start-' & 'Endpoints' ligger på ömse sidor om ändstationerna; alltså inte vid någon stoppbock. (Tack Hawk för detta spårupplägg).
'Expected player performance' är satt till 75% initialt - eftersom jag valt att göra dessa AI-rutter möjliga att köra som 'player' också, men i respektive tidtabell för AI-tågen är 'performance-värdena' redigerade till 100% (tiden mellan stationerna), varpå jag lyckades korta ned tiden i rutten med i snitt 3 minuter.[)]
[:X]
Jag har dock inte forskat i, huruvida EPP även påverkar AI-tågen...
[:X]
EDIT;
[:I] Nej, jag har inte lusläst "manulen" [:I]
Moving Steel on Land and Under Water
SubTrain besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Begränsning av objekt i Route Editor? Roger Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2005-01-06 19:28
route geometry extractor! Robban.y Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2003-07-28 22:04
Aktivitet till "Number One Tram Route" Hesa skurun MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-01-06 18:00
BMJ route, min nya route Trigger Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 25 2002-10-29 10:08
The Chinese real route CJ highspeed is finished. Bluesky MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 27 2002-10-17 09:19



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009