|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-11-11, 17:57 | #16 |
Medlem
|
Linx trafikerar den virtuella sträckan Oslo-Kvarndalen-Karlfors och Karlfors-Munksäter-Oslo med deras nya X 2000-tåg.
Idag släpptes deras nya tidtabell. Med vänliga hälsningar Pson |
2003-11-12, 08:33 | #17 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
[8]
Vilka inställningar [:X] måste man göra för att tågen enligt Pson's tabell verkligen skall kunna köra rutten på angivna tider (1h 10 min)? Jag har gjort en komplett 'service' jag kallar för Commuter, men mina tider landar alltid på runt 1 h 30 min...[8][8][8] --- Inte ens X2000 Express klarar av att hålla angiven tid [:I] Moving Steel on Land and Under Water |
2003-11-12, 14:57 | #18 |
Medlem
|
I serviceeditorn så finns det en sak som heter 'Expected player performance' Om jag förstått det hela rätt så kör även AI-tågen efter denna siffra men i procent. Om man får köra i 100 km/tim och performance står på 80 så kör AI-tågen i bara 80 km/tim.
Om vi å andra sidan ställer upp denna på 95% så klarar vi inte tidtabellerna eftersom AI-tågen har en helt annan aceleration än när vi kör tåget. Detta innebär att man måste tumma på någonting. Själv så har jag denna på ca 90%. Det innebär att ai-tågen kör hyfsat fort men att vi som kör aktiviteterna får svårt att hålla tidtabellerna. Detta ser jag dock inte som ett stort problem. Alltså ställ 'Expected player performance' på 100%. Spara och stäng rutteditorn, öppna och ladda in rutten igen, räkna om tidtabellen och om han där uppe vill så får du ett tåg som åker nästan efter Pson's tidtabell. men med detta spel så vet man aldrig vad som händer. PS!!! Det finns en annan sak som minskar tågets hastighet. Det är om du låter 'endpoint' gå in i stoppbocken. Då, i vissa situationer så är det omöjligt att få upp tåget i högre hastigheter. Därför skall alltid endpoint vara på ett ställe där du klickar och väljer endpoint. DS!!! /Pursche SVTTL www.svttl.se |
2003-11-12, 20:01 | #19 |
Medlem
|
Ja, jag har lagt tidtabellerna efter min egen förmåga att köra tåg. Jag förstår att det kan uppfattas som "tight" men försök
Med vänliga hälsningar Pson |
2003-11-13, 08:33 | #20 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
[8D] Mina 'Start-' & 'Endpoints' ligger på ömse sidor om ändstationerna; alltså inte vid någon stoppbock. (Tack Hawk för detta spårupplägg).
'Expected player performance' är satt till 75% initialt - eftersom jag valt att göra dessa AI-rutter möjliga att köra som 'player' också, men i respektive tidtabell för AI-tågen är 'performance-värdena' redigerade till 100% (tiden mellan stationerna), varpå jag lyckades korta ned tiden i rutten med i snitt 3 minuter.[)] [:X] Jag har dock inte forskat i, huruvida EPP även påverkar AI-tågen... [:X] EDIT; [:I] Nej, jag har inte lusläst "manulen" [:I] Moving Steel on Land and Under Water |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Begränsning av objekt i Route Editor? | Roger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2005-01-06 19:28 |
route geometry extractor! | Robban.y | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-07-28 22:04 |
Aktivitet till "Number One Tram Route" | Hesa skurun | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2003-01-06 18:00 |
BMJ route, min nya route | Trigger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 25 | 2002-10-29 10:08 |
The Chinese real route CJ highspeed is finished. | Bluesky | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 27 | 2002-10-17 09:19 |