Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-13, 17:18   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Trevligt, trevligt!

Bra kommentarer från er båda, Rogge o Micke512! Jag tror att de flesta av era kommentarer ska kunna införlivas, med undantag för lutningarna. Av den anledning at det kan bli svårt att fixa det utan att det blir stora ingrepp i landskapet och det vill vi inte då det blir mycket jobb med det. Men, några lutningar kommer justeras, det är helt klart. Problemet t.ex mellan Munksäter och Karlsfors är ju att det är en lång och konstant lutning, som då ger en höjdskillnad som man måste nå upp till om man inte vill sänka hela Karlsfors, förståss... Och, det vill man inte.. Men, kanske kan man ta en extraslinga på nått väl valt ställe för att vinna höjd och därmed klara sig med en mildare lutning. Alldeles säkert ska jag hålla mig inom vettiga ramar för lutningar, så långt det går utan för stora ingrepp i naturen. Rogge, jag skulle vilja få lite exempel på hur du tycker att en lutning ska vara utförd, för att få en fin känsla av lutningen.

Så långt det är möjligt och med reservation för tolkningsfel från min sida, så är det meningen att verklighetens regeler för tavlors avstånd, signalavstånd mm ska följas. När tid så kommer, så vore det bra med proffesionella lokförare som kan testa rutten utifrån proffesionell vy. På ett relativt tidigt stadium ska väl tilläggas, så det finns bra med tid för korrigeringar.

Absolut behöver vi märka ut lutningar, saknas bara skylt för det...

Fler spår för att kunna släppa förbi snabbare tåg vid stationerna blir det, lovar!

Japp, en av ambitionerna med den här releasen kommer bli att kunna köra säkert utan körmonitorn. Det betyder att försignalering, varningsskylter osv osv måste vara satta så att man kan ta action av dom utan att det ska ske med små marginaler. Vi får se hur vi lyckas!

Rogges övriga punkter med signalstolpar, hastighetstavlor... Ja, så ska det bli! [8D]

Tack Rogge o Micke512 för dessa bra önskningar, förslagslådan kommer vara öppen en bra tid framåt, så ös på med önskningar!

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Trainz Downloader Pro, nytt version jelte Trainz - Allmänt om Trainz 2 2004-06-06 17:13
Ny version av DC till BF1942 Nicke_123 Off-topic 0 2003-05-13 10:11
MSTS version 1.2!(behöver skiva!) Olaf Lindström MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-02-11 09:18
X2000 (Chinese version) for download tang MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 17 2003-01-01 21:24
Ue 995 Version 2... Joel MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-06-18 20:01



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009