![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
|
![]()
Till vfp420b
Jodå. Tack för dina inlägg. Kom gärna med mera. Eftersom du tycks åka med 1314 ganska ofta så kanske du kan fixa lite bilder åt mig inuti denna Y1:a. Gärna bilder tagna så rakt fram mot objekten som möjligt så det inte blir för mycker perspektivformat. Visserligen kan man sträcka ut bilder i Pfotolabbet fast det medför ofta att texturen blir lite suddig. Lite perspektiv tål texturen fast det får inte vara för mycket för då kan vissa detaljer se konstiga ut. Om man inte vill jobba extra mycket med att skapa en textur förstås. Har man bra bild i grunden så kan man använda sig av hela bilden till de små detaljerna också, när man målar det man byggt. Tid är ju tid även för oss amatörer, så att säga. Kolla bilden på Y1-1356 här ovan så förstår du vad jag menar. Den är tagen rakt från sidan. Så får jag som du dennna gång mena på att inte vara elak. Förbövelen! ![]() LokKalle KAH |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nu är snart vintern här igen.... | LLJ | 3D-design - Trainz | 5 | 2004-11-06 01:07 |
Färdig norsk terräng.... | Pierre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 14 | 2004-08-15 19:22 |
Snart til TRS2004 | condor9 | Trainz - Allmänt om Trainz | 10 | 2003-11-24 08:59 |
C13 Grön Snart Färdig! | sjonas | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 7 | 2003-07-29 11:51 |
Y7an färdig vad gäller detaljer | LokKalle | 3D-design - Trainz | 12 | 2003-04-26 00:04 |