![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Nu får du snart ge dig Hawk
![]() Ser ju helt Otroligt ut![ ![]() mvh Rodi |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Några fler ännu nyare bilder på vattenfallet vid Svartlien. ![]() ![]() ![]() ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Otroligt vackert Hawk. Förstår inte hur du kan göra ett så fint landskap.
MVH Erik VD, Railway Transport System www.svttl.se rts@svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Guest
|
![]()
Ojojoj! [
![]() Vilket snyggt landskap! Det här ser ju otroligt bra ut. Nu får KMJ intern konkurrens... Väldigt vackert med dalar, berg etc. Bara det inte blir samma problem som JBJ 1 med alla höjdskillnader. ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#50 |
Veteran
|
![]() ![]() Nej då, dom värsta backarna har Pursche byggt bort. Så nu är dom som brantaste max elev: 1.200 , på några ställen ![]() Det ska funka bra mä långa godståg mm. ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() ![]() Undrar om det är möjligt att klämma in en skidbacke i svartlien? Som i "Pistvakt"... ![]() ![]() Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Jaa!
![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Hedersmedlem
|
![]()
Supersnyggt Hawk!!!!
Du är en hejare på att få naturen att se bra ut.... Ser fram emot fortsättningen! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jag fick den fina möjligheten att testa JBJR2 och jag tänkte skriva lite vad jag tycker om den! Sådant som man har att se fram emot och sånt som möjligtvis kan bli bättre! ![]() När jag startade rutten valde jag först att köra lite snabbt med ett X2 tågsätt i Linx färger.(aja, 160-200km/h är väl lite överdrivet på jbj men när man är i farten så är man!) När jag gjort det tog jag och körde ett rc lok med intercity. Man kan direkt när man startar, märka en väldigt stor skillnad i atmosfären sen den förra versionen av banan. Det är mer åt KMJ hållet, men jag vill inte påstå att den är lik på något sätt då det är helt nya björkar i texturer etc!(om jag ser rätt.) Det är mycket finare spårplan än innan(inte lika brant på långa vägar) och man kan fortfarande känna den nordliga spårläggningen och att man befinner sig långt norrut. Exempel på det är enkelspåriga broar på vissa ställen och även en hel del forsar och liknande som nämts tidigare. ![]() Rutten är så vitt jag förstått det långt ifrån klar även om naturen är i väldigt fint skick och fps på topp(jag använde dock endast original msts grafik, ej mågon anti-aliasing etc!) Jag ger bedömingen 8 av 10 ruttbyggarnomineringar för denna versionen som är en "beta"! ![]() + Norrlandskänslan som finns kvar! + Naturen och vattenfallen som är riktigt fina! + Spårläggningen som är bättre än sist! + Den nya spårtexturen! ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- - Längtan efter den färdiga versionen, annars vet jag ej? En toppenrutt![8D] En del samlade bilder på intercity tåget: ![]() Med vänliga hälsningar: Olaf Lindström Web: Msts-akuten.com! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Hawk
![]() Den som väntar på något gott.... Suck!!! Vilka bilder. ![]() ![]() På tal om bilder,hmm. vr98olli bra gjort med olika bilder i samma bild ![]() Riktigt trevligt. ![]() Mvh bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Några frågor;
- Varningsskyltar för sänkt hastighet flyttas väl? - Ändras hela signalsättningen? MVH Erik VD, Railway Transport System www.svttl.se rts@svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
|
![]()
Signalerna är borta. Hastigheterna är borta. Allt detta blir nytt men jag kan inte lägga in dessa innan alla kända 'broken coupler' är borta och det tar lite tid. Själva spårbytet är inte så krångligt om det inte ligger i en backe. Det som tar en jäkla tid är testkörningarna.
M v h /Pursche www.svttl.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej
![]() Hur går det med JBJ-rutten. Bara en liten fråga bara,hehe ![]() Ta det lugnt ![]() för ert,Hawk och Pursche ruttbygge. ![]() Ett tag sen det frågades om JBJ-rutten, ser fram emot när den blir färdig. Må kraften vara med eder! ![]() Trevlig helg! Mvh bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
|
![]()
ojojoj...Verkligen snyggt..ser fram emot detta!
/Henke på GBTK |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Veteran
|
![]() ![]() Hej Ja än så länge finns kraften kvar ![]() Hoppas att vi kan släppa en signalsatt version nu i sommar ![]() Jag håller tummarna för att de ska gå bra för Pursche. Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|