|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-07-22, 22:27 | #1 |
Junior Member
|
Problem med MTTS
hmm, nu när jag börjat köra tåg igen så fungerar det inte. Installerade lite updates och skulle köra. Men när den laddar upp banan så slängs jag ut, MTTS minimeras och jag kan inte öppna den igen. Jag tog bort allt och ominstallerade det två gånger men får samma problem. Spelar ingen roll vilken route jag väljer. Nån som känner igen det. Eller vet vad man ska göra åt det...
MVH |
|
2004-07-23, 00:13 | #2 |
Medlem
|
Har du testat att köra "Installme.bat" på rutterna, det gäller visserligen inte alla rutter.
Väldigt konstigt problem det där[8] MVH Daniel VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
2004-07-23, 02:09 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Vad har du laddat för "updates"?
/Mats A |
2004-07-23, 02:10 | #4 |
Junior Member
|
Dson...
Men jag har samma problem nu när jag raderat hela spelet och provar att köra utan några specieliter... Trist som gatan |
2004-07-23, 12:38 | #5 | |
Medlem
|
Citat:
Vad har du för prestanda på din dator? Inte för att det borde spela så stor roll, men ändå... MVH Daniel VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
|
2004-07-23, 12:46 | #6 |
Junior Member
|
Det är en P4 1,7 GHz, med 512 ram, 80 GB HD, Geforce3 med 64 MB . Dock lite snålt med hårddiskutrymme just nu, är på väg att köpa en 160 GB till.
|
2004-07-25, 23:27 | #7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Kanske skulle prova andra drivare till grafikkortet och kanske lägga om directX???????
Fast jag fick bara en svart skärm, när jag hade fel drivare...... http://pirpen.cjb.net/ |
2004-07-27, 19:55 | #8 |
Senior Member
|
Hallå!
Tips 1: Har du anget till windows vilken skärm du har, jag har haft problem när jag haft "Standardskärm" installerad, så fort jag lagt om det till något annat så har det funkat. Tips 2: Kör dxdiag (Start/Kör/dxdiag) och kolla att du har senaste versionen av Direct X, 9.0b är den senaste, det ska gå med version 7 tror jag men installera den senaste... Tips 3: Nvidia drivers, ladda ner de senaste, installera, testa om det funkar. Tips 4: Med vissa kort/skärmar kan det bli problem när man hoppar mellan upplösningar, testa att ställa windowsupplösningen till samma du har i spelet, börja med 800x600 och testa om det funkar. Tips 5: Kasta skiten i sopkorgen och gå ut och ta en öl! HP Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-07-28, 17:29 | #9 | |
Guest
|
Citat:
____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
2004-07-28, 20:03 | #10 | |
Junior Member
|
Citat:
|
|
2004-07-28, 21:32 | #11 |
Junior Member
|
Har testat lite nu, det hjälper inte att byta SKärm, Men jag tror det är något med byta av upplösningarna. Även om jag har inställt på 1024*786. För nu har jag kommit på ett knep att öppna spelet igen. Bara gå in i aktivitetshanteraren och tryck växla. Det fungerade varje gång. Nästan. När jag spelat färdigt blev det samma fel och då lyckades jag inte byta mha hanteraren!
|
2004-07-29, 00:02 | #12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Hej MrMoore
Har du kollat om samtliga mappar och filer kommit i rätt Microsoft Trainsimulator mapp. Jag ominstallerade Trainsimulatorn för ett halvår sen och det uppstod "lite" promblem när jag försökte starta simulatorn.Efter flera försök och några glödande(censur) dök jag in i hårddisken och letade upp Microsoftmappen, Trainsimulator hmm,det fattades filer och mappar. Dom saknade filerna och mapparna hittades utanför Trainsimulatormappen,hmm. Nåja,saken är den hade Trainsimulatorn installerad innan på C hårddisken och installerat om den till D hårddisken, för det blev lite trångt på C hårddisken. Men jag fick rätt på det,hehe. Men som sagt kolla. Hmm,kolla också dina skivor det kan vara... Känner du någon som har Trainsimulator också så att du kan tja osv. Hoppas att du får rätt på det. Lycka till! mvh bengt |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Har någon annan problem med nedladdning från DS. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 14 | 2004-11-07 17:13 |
2st problem. Någon annan med samma? | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2004-06-30 20:38 |
Mer problem med TSM | Joel | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2004-02-08 18:23 |
Problem med Norton Antivirus 2004 | Rogge | Off-topic | 5 | 2003-10-09 12:45 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 23:20 |