![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Har försökt testat dessa växlar med blandat resultat.
Vanliga växlar går bra även 3-vägs växeln. ![]() Det är en fröjd när man ser växeltungorna sluter med naturlig hastighet. Men nu problemet, jag får inte kryssväxlarna att fungera hur jag en gör. Nu är min ängelska inte den bästa så jag skulle vilja ha hj älp med vad skaparen menar med att växlarna måste kodas innan dom fungerar eller om jag inte fatta rätt. så här står det i mannualen. Wiring a Double Slip 1. Connect the outer nodes diamond markers as shown above. 2. Connect each node point with the one diagonally opposite. (red lines) 3. Make sure that all the point levers are placed outside the track. 4. Drag each track node to its nearest red diamond marker and check the alignment. 5. Double slips must be coded before they will work. Här är åter igen en länk till mannualen.http://www.ajsmith.nildram.co.uk/trs/ Jag har provat åtskiliga varianter men får det inte att funka endå. Bifogar bilder på 2 varianter vore väldigt glad för svar. GN |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
På gång med nytt forum | Fredrik | Off-topic | 22 | 2005-03-26 12:04 |
Verklighetstrogrna växlar och korningar? | lan | 3D-design - Trainz | 2 | 2004-02-29 19:49 |
Snygga växlar, korsningar och spår | lan | 3D-design - Trainz | 3 | 2003-09-16 08:10 |
Tåg spårar ur, fel växlar läggs om... | Pelle E | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-03-08 21:33 |
Hjälp, hur gör jag. Växlar. | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 17 | 2003-01-12 14:41 |