![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Nydligen medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Hej.
Ja, finns det verkligen ingen som vet? Jag skulle också vilja kunna justera bromskraft och/eller bromssträcka. Jag har provat att ändra värdena för "brakeratio" och "max-decel" men det verkar inte göra någon skillnad. Problemet uppdagades när jag fann att "den svenska rälsbussen" Y7 har mycket lång bromssträcka, framförallt mot slutet av inbromsningen. Det funkar hyfsat med bara en motorvagn men så fort man hänger på en släpvagn så blir bromssträckan längre än för ett långt godståg. Mycket tacksam om någon vet och vill dela med sig av kunskapen. mvh/Christian |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bromskraft | gec44-9w | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 14 | 2005-01-07 20:09 |