![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Member
Reg.datum: Jul 2004
|
![]()
Tack för de innehållsrika kommentaren Bengan.
Appropå kvalitén, vi får väl alla nöja oss med att se upp till MatsH:s landskap ![]() Det enklaste svaret är väl att ju mer varianter desto roligare. Jag gillar din variant med 9 rutor och en sk. bransching. Det gör ju att man kan göra innerspår också. Däremot den där som slutar i hörnet får man nog göra en/två extra så att det till slut hamnar vid 360m någonstans. Inte för att jag tycker vi behöver följa ESO:s rekommendationer slaviskt, vi kan väl göra det som funkar i första hand. Jag provade att haka på en kolgruva från ESO och det gick också bra. Balder, du får gärna haka på projektet ![]() Jag vill inte påstå att det här är i Banbyggarnas klass men vi kan ju försöka få till något som liknar det kanske? Något som samlar den lilla Trainz gruppen som finns. Till sist; Jag kan maila min 3 rutors kurva till dom som vill, tar självklart emot kommentarer och korrigerar efter behov. Jag har två varianter, en "ren" och en fulltexturerat med ett berg. Tyvärr missade jag det där med kontaktledningarna ![]() Någon som har en banritning/bild för ett stålverk eller pappersbruk någonstans? Helst en N-S variant. Tänkte prova göra en sådan med hjälp av LARS. Bengan: Skall jag försöka med en sådan där 7 rutors kurva? Eller har du redan gjort en, vill inte köra dubbelt, det är vi för få för ![]() mjm |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
SWEMOD standard förslag | LLJ | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2005-01-10 18:59 |
Formel-1 tråden: Italiens Grand Prix 2003. | Pson | Off-topic | 11 | 2003-09-15 04:01 |
Rutter och tåg tråden! | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-09-28 21:41 |
Tips Tråden | ghostwalker | Off-topic | 0 | 2002-05-17 20:43 |