![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Fredrik
Fick felmeddelande om din adr/box. Kanske har du inte tömt på ett tag. Försöker skicka på nytt i kväll. Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Dessvärre kan jag inte hjälpa dig med gmax filer.. Bygger själv i TSM för MSTS.. Men hör med fredrik han kanske kan fixa det..
Kan du göra en LMV med avhuggen rumpa också? MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.com ![]() http://medlem.spray.se/micke_asson http://www.banbyggarna.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lokkalle:
Om du vill kan du försöka på skogiz@gmail.com annars Om du vill göra nytt försök med bilderna här på forumet så tänk på att bilderna inte får ha mer än 8 tecken i sitt namn och att de inte får vara större än 100 kb (kilobyte) Jag är iofs med på din beskrivning av att du använder en cylinder men det måste väl vara flera cylindrar för annars får du väl ett hål upptill och nertill... (tak och golv) [8] ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Fredrik
Du tänker nog på ett rör. Cylinder i mitt Gmax är täckt upptill och nedtill. För det kallas väll cylinder. Blev osäker. Sitter i alla fall där box, klot, kon och allt vad det är. Fixar det andra senare i kväll. Kan inte här i från. Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Hur har det gått Bengan? Har du fått någon tid framför datorn? I alla fall jag väntar med spänning på att ett "Y7-Pack" blir tillgängligt.
Snart är det vår! |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() Men Lokkalle har varit jättesnäll och hjälpt mig på traven med tips via mail och även sänt mig Gmax-filen på Y7:an. Men hade ett tag problem med att få den sparad som IM och PM-filer. Och på något sätt lyckades jag krympa ner den, ingen idé att fråga hur jag bar mig åt för det vet jag inte själv. ![]() Men till slut på något sätt fick jag till det med loggan i fronten, men hur???????????? ![]() ![]() Ska göra ett försök med den andra varianten imorgon, eventuellt har jag kommit på vad jag har gjort för fel. Bengan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Hej Bengan.
Grattis. Kanske hade du råkat flytta på någon punkt till bogyena. De gröna kryssen i Gmaxfilen då felet inträffade. Vad vet jag. Det kan hända vad som helst med transporter till Trainz från Gmax. Roligt är det i alla falll. Roligt att du lyckades sedan. Tycker dom ser mycket fina ut. När kommer de ut så vi kan köra dem? Kanske kan Fredrik få tid att visa mig lite om hur man fixar en strömavtagare. Vet att den skall byggas och animeras för sig.Så som en bogey. Den står ju för sig i egen mapp, så att säga. Saknar kunskaper om i första hand vad punkterna skall heta i gmaxfilen och hur configen skall skrivas. Det vore roligt att kunna få ge sig i kast med detta också. Det finns ju Y7-X16 och andra Y7 varianter som drivs elektriskt. Har planer på en X-16 till att börja med och jag har byggt en strömavtagare till den. Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]() Bengan Är på jobbet nu en stund. Tänkte på det där med att det fattades en bogey på modellen du målat. Med mergefunktionen kan du ju för säkerhets skull ladda in punkterna/gröna kryssen från orginal-gmaxfilen efter det att du tagit bort de gröna kryssen från den du har uppe i gmax. Då kanske det ordnar sig med det. Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]()
Lokkalle.
Jag spegelvände texturen på sidan på den som saknade boggie. Då passade handtagen bättre in vid dörrarna. Men när jag gjorde det, så skulle jag ha blivit tvungen att bytta plats på texturerna i fronterna för att inte förarplatsen skulle hamna vid godsutrymmet. Så jag började helt om från din Gmax-fil istället utan att tappa bort boggien denna gång. Ska prova att byta bakljus på manövervagnen till dom som du skickade till mig, men vet inte om jag grejar det än, med den där mergefunktionen. Får se om jag sätter mig och gör ett försök med det nu eller fortsätter med dom andra vagnarna så länge med att vända på det som är spegelvänt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
det finns bara ett ord för det du åstadkommit hitintills. KANON!!!
[8D] ![]() Skall sluta på jobbet nu. Få se om jag kommer åt datorn en stund innan kvällsmaten och lördaxdrikat skall göras iordning. Brukar vara jag som fixar med sådant på helgerna. Skål Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Jag kan inte sluta dräggla över dessa bilder, vill ju ha NU!
![]() Den där liften ser ju häftig ut med, hoppas du får möjlighet att göra den klart. ![]() /MVH Patrik |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]()
Med den medskickade beskrivningen, så var det inga problem att byta bakljus på manövervagnen.
Får se om det är lika lätt att flytta handtagen en bit. ![]() ![]() ![]() Måste säga, att det har varit väldigt lärorikt. Genom att få studera och prova sig fram på modellen. Har väldigt, väldigt långt kvar för att kunna bygga något sådant här själv. Men har fått en liten uppfattning av hur en modell är uppbyggd. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|