![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu blev loggan mycket bättre!
Men jag har tänkt till lite (oj, nu luktar det bränt!????) och ska inte loggan tillhöra bolaget/bolagen som trafikerar linjen/linjerna? Och sitta på tågen? Med det i åtanke, så har jag lånat gåsen och några vagnar ifrån Banbyggarnas sida. Hoppas det är OK, Erik och Micke!? Jag skapade en logga (2 versioner) för dom som sköter persontrafiken och en logga till dom som sköter godstrafiken. Här är resultatet:
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kanske ska förklara platsen för loggorna också.....
Jo dom stora är till för sidorna på tågen/loken. Om man vill ha nått frampå, så kan man ta gåsen som man skriver GTAB eller GAB för Gåsatåg AB i. Och för Akka Cargo gör man samma sak, men skriver AC i gåsen..... Och självklart ska loggorna krympas lite först!
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Helt okej.. Snygga loggor Pierre
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Intressanta förslag Pierre, men jag testade att sätta på dem på den ommålade X11. Resultatet blev inte så bra i mitt tycke, så jag hoppar förmodligen en sådan logga där i alla fall.
FÅr se på dem andra tågen.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Hittade lite trevliga reklambilder på train-sim.com so jag har testat att placera ut....Obs! Detta bara för att se hur det såg ut...
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Här kommer lite bilder tagn från ett par olika ställen på rutten...Bygget går numera stadigt framåt....Bygger en liten stund åt gången, men som sagt var nu går det åt rätt håll...
MVH Kenneth
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej igen!!!
Jag ber er observera att detta inte är det slutgiltiga utan de flesta av husen som finns här kommer att rivas och ersättas med andra som ser mycket bättre ut....Jag har mest satt ut dessa (svenska husen) för att testa hur det kan se ut... MVH Kenneth
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
B-lokets status. | Jonatan | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 5 | 2004-12-16 17:53 |
Protjekt X7 status | prymikom | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 26 | 2003-01-06 02:07 |