![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
|
![]()
Nu när dead-linen har passerats väntar nog fler än jag på Kennys rapport från sitt möte med Auran-killarna. Fast han får ju ha mötet först
![]()
__________________
Mer semester åt folket NU!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Kom hem för 5 minuter sedan från Arlanda så det får bli en snabbrapport.
Trevligt att träffa Henk igen och Greg var en trevlig bekantskap. Att sedan träffa bekanta från Aurans forum och chat var en höjdare. Vi pratade lite om EE (eller TRS2006 som några kallade den version som förhoppningsvis kommer ut under året). Där är specifikationen i stort sätt klar och att dömma av Henks harklingar så är det inte omöjligt att flera av era önskemål kommer med. Bengan m fl har efterlyst en arkiveringsfunktion och då blev det mycket harklingar. När Henk blev pressad på ett utförligt svar sa han: "Det kan jag tala om för dig men då måste jag skjuta dig efteråt" Några nya banor med aktiviteter är på gång. Största delen av presentationen var från Greg och handlade om RSP. Den ligger några år frammåt i tiden men en av höjdpunkterna är en riktigt "multiplayer" funktion. För att detta ska fungera krävs att alla som är uppkopplade har exact samma bana med tillbehör och fordon. Detta låter ju som en omöjlighet men för 5 år sedan sökte Auran patent på en databasbaserad uppdateringsalgoritm för just detta och bara för någon vecka sedan gokänndes denna av den amerikanska patentmyndigheten så vi fick lite information. Det blir en helt ny Download Station där det dynamiskt laddas ner först ditt tåg och den station där du börjar och sedan kommer resten altefter det du behöver det. Helt ny signalering och AI kommer även det i RSP. På frågan när RSP kommer så var svaret "När det är färdigt, vi har ju haft en grunddesign i 5 år och det lär inte dröja lika länge" "Även om Trainz bara står för 10-15% av vår verksamhet så är det lite av ett flaggskepp för oss" Rent allmänt var det mycket trevligt och många nya bekantskaper. Lär mer i Hentis inlägg i slutet (sid 7 och framåt) på http://forums.auran.com/TRS2004/foru...threadid=83192 Det kommer nog fler bilder där så småningom
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej Kenny.
Du verkar ha haft det trevligt. Hade varit kul att följt med, ifall man bara haft möjligheten så. Hoppas att du kan återkomma med en utförligare rapport när du har tid. /Lars
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Jaha, då har ju mötet varit och då kan man ge sig katten på att man kommer på mer saker.
Så lite sent påtänkt, men med förhoppning att det kanske ändå vidarebefodras till AURAN. 1. När man kladdar landskap, så skulle det vara önskvärt. Att texturerna inte så strikt följer rutnätet som det gör nu. T.ex. om man drar en lång raksträcka diagonalt över bordet och vill lägga dit lite grustexture. Så går ju texturen zick zack fram jämns med spåret. 2. Rutnätet. (Har för mig att jag läst om det här tidigare. Att något är på gång, men är osäker) Mindre rutnät än dom 10x10 som är nu. 5x5 eller ännu hellre 1x1 meter. Går ju då att bygga betydligt mycket bättre landskap, med bergväggar och diken inpå spår och vägar. Men då är det ju frågan om våra datorer klarar av det. Någon som känner igen punkt 2 och har svar på det eller har jag bara läst detta i mina egna drömmar. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
I RSP kommer rutstorleken TROLIGEN att vara variabel eller rutorna att inte ha så stor betydelse
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Har du fått någon info.
Om allt det matrial som är gjort till Trainz idag. Även kommer att fungera till RSP. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Men... inte visste jag att Kenny är jultomten! (Tittar på bilderna hos auran)
![]() Ser ut som ni var ett glatt gäng ![]() Synd att ni inte får avslöja mer.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]() Citat:
Citat:
![]() Bilden är från när några av oss träffades på stationen (Victoria) någon timme innan mötet. På mötet var vi mellan 30 och 40 pers, jag tänkte inte på att räkna.
__________________
Kenny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|