![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
Använder du Photoshop CS så är det ganska enkelt. Bara gör en markering som markerar allt som SKALL vara synligt och spara den. Sen när du exporterar till TGA så välj 32-bitars okomprimerad. Normalt skall man använda 24-bitars men då kommer inte alpha-kanalen med. På det viset blir det genomskinliga helt osynligt. Vill du istället ha något halvt genomskinligt så är det enklast att sen öppna tga-filen i TGATool 2 och editera alpha-kanalen separat så att det svarta istället blir grått. Sen ändrar du i din texture.txt-fil till nåt sånt här: PHP-kod:
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|