![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Aktiviteter finns det ju många redan nu som vi kan börja med och sen kan man ju alltid betala virtuella pengar till den som gör en bra aktivitet också. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Men man måste ju även kunna förlora pengar. Annars kommer man bara tjäna pengar hela tiden tills alla är miljonärer. Man kanske skulle kunna göra att man får räkningar varje månad?
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Men alla företag har alltid ett kontor som oftast ligger i en byggnad som företaget betalar hyra för.
Varför inte bygga upp det ordentligt, med hyra, löner, arbetsgivaravgifter, egna SIFO/TFÖR system samt allt annat som tillhör järnvägstrafiken på det ekonomiska planet. Desto mer verklighet, ju roligare är det, tyckar iaf jag.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag börjat med det "Nya nya svttl". Det kommer att heta STS, och är en förkortning av Svensk TågSimulator. Jag har börjat med att göra två aktiviteter, för att se hur det kommer att se ut. De finns att ladda ner här: http://www.djmylongi.net/sts/downloads/STS_1.zip.
De första aktiviterna kommer att vara X2000 på KMJ, men senare blir det även andra tåg och andra rutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Måste få fråga - får andra personer utanför STS (som t.ex. jag) göra aktiviteter, eller måste man "gå in" i STS först?
Samt, kan man vara både Lokförare och aktivitetsskapare? Får man då köra sina egna aktiviteter?
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men jag vill inte hindra dig (och andra) från att göra aktiviteter och köra både egna och andras. Just nu är jag inne på att man gör grupper av aktiviteter (som på SVTTL) där man kan välja vilket tåg man köra och möter/går förbi de andra. Det går ju också att ha flera sådana grupper av aktiviteter och helt fristående. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|