![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Hej
Jo jag har gjort den, men det är lite att göra med texturerna och lokets hjul. Som för tillfället är det bara fram hjulet som jag har gjort medans resten är Hjul m.m från Aurans PB 15 som är minskade till rätt spårvidd och nåot så när rätt storlek. (gmax filen kommer ifrån Auran tror i sourcefiles till Content creators guide.) Men jag har för avsikt att byta ut dessa till mina egna när de är färdiga. Då de inte är likadana som den riktiga S2p 3037 har. Tyvärr inga nya bilder då jag använder en annan dator. På bilden är det en äldre bild (inte uppdaterad) på S2p och på Gustaf Wasa som var det första loket jag försökte bygga och på bilden har det blivit ett fel på bogey asset. Ni kan nog gissa vad felet är... Det loket inte heller är färdigt...S2p har fått andra lyktor fram och löphjulet(?) längst fram är utbytt. Plus att ett antal rör etc. har tillkommit. Mvh Carlj |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Men jösses, här dimper det plötsligt ner en hel hög med fina lok o vagnar!
![]() Var har du gömt dig? ![]()
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Här kommer det nya bilder på Z4p.
Jag tror att den börjar att bli "färdig" men än så länge fattas bromsar, riktiga hjul+axlar, och div delar på undersidan av loket. Den är inte i samma klass som de övriga modellerna på den här sidan. Jag kan släppa en halv färdig version om intresse finns. Får då ink. ett par halv färdiga vagnar så det blir någon menning med det. För att köra med en lokomotor utan vagnar... S2p vill jag arbeta lite mer med innan den är "färdig" eller "halv färdig". Jag vill inte hindra andra från att bygga smalspårsmodeller och hoppas att det finns andra som också bygger! Mvh Carlj |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Snygga grejer!
Jag säger som Deskgrunt, var har du gömt dig? ![]() /Lars
![]() |
#20 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Helt otroligt,nu kommer massa spännande material
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Hej
är det nån som vet några hemsidor där man kan ladda ner svenska saker och tåg till trs2004???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Här har du några
Välj tåg och landskap http://www.e-buzz.net/ http://www.stw.se/ På denna kan du söka efter endast Svenska objekt om du vill http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2005-06-24 klockan 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
men några andra kanske
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Det bästa är att köpa skivorna Svenska tåg 2004 och 2005
![]() |
#25 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Väldigt snygga smalspårslok, gillar mest Z4p'en. Den kan jag ju ha på min bana som jag bygger mellan Hultsfred och Västervik (iallafall ska det försöka att bli det). Nu saknas bara Yp-rälsbussar så har jag fått den, än så länge så får jag använda LokKalle's Y7-motorvagnar, ser lite dumt ut med dom och sen smalspår
![]()
![]() |
#26 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hur går det Carlj?
Har du tänkt ladda upp ditt material?
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Jag kommer att försöka ladda upp Z4p (Beta version) så snart som möjligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sitter inne med lite hyttbilder på henne, om du skulle behöva.
Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Bilderna är välkomna Bengan. Mvh Carlj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Den ska inte vara smalspårig!
![]() Skämt åsido! Det är fint gjort, mer sådant... |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ritning som underlag ? (Gmax) | sjonas | Off-topic | 6 | 2006-01-07 12:29 |
Gmax info | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-05-31 17:56 |
Mina Uc reskins nu på download station! | Tomas | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2002-10-27 08:49 |
Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 02:33 |