![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Här är en bild på den
Det blir även fel när man roterar,flyttar och sätter ut den. När man sätter ut den kommer den en bit ifrån där man trycker och när man roterar snurrar den inte runt sej själv utan i en cirkel
__________________
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej.
Ser ut som du saknar en bildfil som texture filen refererar till, då brukar objekten bli vita. /Lars
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Det där att den roterar i en cirkel och inte sätts ut på rätt ställe beror helt enkelt på att du inte har modellen centrerad til 0,0 i gMax.
Det är alltså inget fel men kan ju vara en bra regel att alltid centera i gMax för enklare rotering/flyttning i TRS. Men inget att skämmas över, många rutinerade byggare verkar göra det felet ![]() Förresten, LLJ på forumet? Det var inte igår ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Lustigt angående texturen.
Det är fortfarande vit (tga filerna var okomprimerade). Föresten,Dessa mappar är gamla som jag skickade över från min andra dator. Coop forum eller C14 går inte få in!!
__________________
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Det krävs väl inga points på Coop forum?
__________________
Arvid Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Genom att använda content foundry så har jag nu lyckat så in den,vit!! Det är lustigt för här är affären och filerna. Förresten,är gmw filen viktig?,har inte sett den i någon annan mapp.
__________________
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Hur du gör en byggnad
(Recept för en byggnad) du behöver: 1 st config fil 1 st im/pm fil en eller flera texturfiler en eller flera config-filer till dina texturer resten av filerna används inte till något mig veteligt... du smetar ihop dessa i en mapp som heter tex. "byggnadens-namn" som du lägger i din scenery mapp (Trainz\World\custom\scenery\"din-mapp"). så om man går in i Trainz\World\custom\scenery\"din-mapp" så ska man hitta alla filer, inte en ny mapp, utan alla trevliga filer som skapar denna kaka. jag tror att du har problem i din config fil... om du har en dubbelfnutt -> " <- så ska det finnas en till dubbelfnutt i slutet av den meningen, så det kan inte finnas en rad men bara en dubbelfnutt! dina .textur-filer ska se ut så här om du har en bild som heter "hej.tga": filnamn: hej.texture.txt innehåll i filen: Primary=hej.tga Tile=st sedan vet jag inte hur spelet ställer sig till särskrivna namn som "Coop forum.im" eller "Coop_Forum.im" du kanske ska prova att döpa om din im fil till "coopforum.im" så kan det kanske fungera (samt att då ändra i din config fil) sedan vet jag inte om man måste specifiera alla texturer på något sätt i config filen... (då jag har alla texturer i en fil) Lycka till!
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2005-07-21 klockan 11:25. Anledning: ändrar lite i texten bara :) |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|