![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
De filmerna var inte dumma alls, speciellt sista!
Nästan skönt med att se att det inte bara är jag som får lite hack ![]() Begriper inte Trainz prestanda riktigt... Har suttit här o provat att sänka upplösningen ända ner till 640x480 men det hackar lika mycket för det. Tydligen är Trainz väldigt beroende av "rå kraft" och vill ha massor av cpu, grafikkortet verkar inte göra så mycket på prestandan. Provade tex att spela in med Fraps ifrån Battlefield 2 i 1024x768 och Fraps ställd på half size. Funkade hur bra som helst och knappt nåt hack alls. Då är BF2 nåt av det mest grafikintensiva spel man kan köra!
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-08-12 klockan 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bra filmer Bengan!
Ett tips: Skulle vara kul att se lite lastning/lossning. Och hadde inte Trainz passagerare numera, som kliver av/på?
![]() |
#33 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
Använder du windows movie maker? (bra i såna fall) När du tagit spara filmfil och det är klart blir grafiken på filmen tre gånger bättre ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Om du menar hacken så kan kanske en del gå bort om datorn har problem att spela upp Fraps egna format. Jag använde Adobe Premiere till de senaste filmerna.
![]() |
![]() |
#36 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jodå, lastning av passagerare går i den mening att de som står vid stationen försvinner och dyker upp antingen som osynlig last i vagnen eller rent av som synlig. Har för mig att reginan visar passagerarna? I filmen jag postade så har stationen lastning av passagerare men det syns nog inte där. Ett enkelt sätt att göra stationer med egna plattformar "aktiva" är att använda AJS osynliga stations kit. Får se om jag kan göra nån film sen som visar lite lastning på min gamla bana, har dock några stora filer till för lastning i Azureus just nu o vill inte avbryta det ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Hedersmedlem
|
![]()
En till film, denna visar lastning på min gamla bana. Dels passagerare som stiger på en Y7, samt lastning/vagnbyte av malmtåget i gruvan.
Rapidshare ville inte funka utan avbröt uppladdningen hela tiden så jag la den på QFile istället. Funkar likadant, klicka Free knappen och länken finns längst ner på nästa sida. Länk (46MB): http://www.qfile.de/dl/175672/LBJ_Lastning2.wmv.html
![]() |
#39 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
![]() |
#40 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#41 |
Hedersmedlem
|
![]()
Detta var intressant Bengan!
Mer svensk trafik är aldrig fel! ![]()
![]() |
#42 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jag får inte länken till qfile.de att funka .
Synd ... Deskgrunt! är Du säker på att den fortfarande funkar? GerryE |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Har bara hunnit ladda ned en, men den är grymt bra! Musiken också, sådetså.
Skall väl skaffa Trainz också. Vad är det för låt som spelas, förresten? ![]()
![]() |
#44 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Funkade qfile länken fördig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-11-10 klockan 19:57. Anledning: Stavning |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|