![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Ser riktigt bra ut!
Jag har också en del idéer som jag ska testa på denna rutt. Som Pierre har jag "nästan" alla namn klara. ![]()
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Härligt att höra att det funderas och finns ideer!
![]() Den återkommande frågan då, när blir det release då. Hum, svarar inte på sånt... ![]() ![]() Jag har delat upp banan i trafikplats-koder, för dokumentationens skull. Ska inte gå in på djupet här hur det är gjort, men dessa kommer att användas i den dokumentation som kommer följa med rutten. Tänkvärt kan väl vara att spårläggningen tror jag för den här rutten ändå tar upp kanske 90% av total tid, så i det perspektivet ser det väl inte så tokigt ut. Byter ut listan succesivt, så den som är intresserad får knalla tillbaka til den här posten. ![]() Senast redigerad av Mazz den 2005-09-18 klockan 17:39. Anledning: uppdaterat progress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har sagt det förut, men det kan sägas igen... Detta blir en kanon(bas)rutt för folk att fortsätta bygga på!
Du är en verklig mästare på spårläggning och allt verkar väldigt genomtänkt. Vet inte hur mycket jag skulle missat, om jag fått lägga spåren själv????? En sak, som kanske skulle intressera alla, kan ju vara det här med stationerna. Hur många är det? Är det 7? Fem på bibanan och två på huvudlinjen? B1-B5 och H1-H2. Missat nån?
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack, Pierre!
![]() ![]() Japp, det är helt korrekt antal stationer du kommit fram till. Stationen H2 är dock endast hållplats, fast med ett stickspår för vändande rälsbuss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
En fråga bara: Ungefär hur många km lång är den längsta sträckan?
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
40km
![]()
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Aaaahhhhhh Vill ha. Hur fick du till lutningen??????? (menar alltså bilden som visar hur mycket spåren lutar....)
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Programmet som visar lutning är MSTS Track Viewer, har för mig att du har det programmet, Pursche?
Finns att hämta här: http://www.trainsimfiles.com/products/ Här skrev vi lite om det, när det kom: http://217.197.57.186/forum/showthre...5&page=1&pp=10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
tack, min version på datorn var lite gammal men det borde jag ha kunnat räkna ut ändå....
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej Mazz.
Vilka fina bilder från din rutt. Blir helt enkelt förtjust i dessa mjuka landskap du skapar, inga skarpa kontraster i omgivningen. T.ex spåren och omgivande marktexturen,mjuka och glada naturliga färgtoner. Har en känsla att en och annan tomtenisse sitter och fnissar åt vad jag skriver.Hehehe,men det bjuder jag på. Hmm,förlåt en grym och oförskämd fråga??? ![]() Har du tänkt göra en liten reklamfilm från rutten,gjord med Fraps??? ![]() ![]() Mvh.bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
hehe, tack Bengt...
![]() Film, nja kanske... har inte tänkt tanken, men man vet aldrig... å andra sidan ska väl rutten ut snart, så då kan ni filma själva... ![]() Byggt o gjort klart gantrysarna i området H2I. Var har jag i verkligheten varit och låtigt mig bli inspirerad? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Robban |
|
![]() |
![]() |