![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 14
|
![]()
Tack för det. Det ger en liten indikation i alla fall.
Dock, är Modula City-rutten bara ett demo eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
Den har en helt automatisk session med två spårvagnar.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]()
En nackdel är leverantören som Auran valt i Tyskland, Blue Sky Interactive (ProTrainz). Deras medleverade rutt är inget precisionsjobb direkt. Märks att dom fått lyfta ur signalerna och kontaktledningarna när KlausM vägrade tillåta dom finnas med, varken på DLS eller TRS2006 (jag tror att det är därför BSI saker ser så enkla ut). Hans synpunkter på BSI var inte nådiga. Sessionerna som dom gjort är inte heller så himla bra. Se deras grundtanke längre ner, sälja addons så mycket det går. Tydligen håller deras addons till MSTS ingen högre kvalité
![]() Tycker det är synd att vissa orginalrutter inte är 100%. En sådan sak som att inte använda smooth splines, straighten track osv. gör att vägar och spår flyter i luften och växlarna ser för j-vliga ut ![]() I övrigt är jag ganska nöjd med TRS2006 förutom en sak till, när man skiftar mellan cabview (1) till external (2) så knäpper det till i högtalarna. Gjorde inte det på TRS2004. Sedan hörs inte tyfonen mer än 4-5 vagnar bort från loket, i verkligheten hörs den betydligt längre bort. T.ex fågelkvitter hörs högre inne hytten än vad tyfonen gör. ![]() Trots det ovan tycker jag att ljudet är bättre. Ljudet från vagnarna är bra, containervagnar har ett "resonansljus", flakvagnar ett annat ljud (inbillar jag mig i.a.f). Ljudet när tåget kör över växlar m.m är också bättre ![]() Modula City är en höjdare trots att den är en demo, riktigt snyggt gjord. Likaså är HP:s Marias Pass, IBer TrainZ Iberia Interior m.fl rutter snygga och OK sessioner ![]() Grafiken flyter bättre och för första gången på länge kan jag använda OpenGL eller DirektX utan problem. Märker ingen större skillnad så här med detsamma. ![]() CMP tar lite tid att lära sig, men är betydligt bättre än DownloadHelper vid nedladdning av fler saker från DLS. ![]() Synd att min FirstClassTicket inte utnyttjas fullt ut. Börjar med hastighet runt 300 kbps för att droppa ner till 4 kbps, en viss skillnad. ![]() Andra kan fylla på med mer synpunkter efterhand.
__________________
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-09-19 klockan 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
ProTrainz rutt reagerade jag också på, ser ut som den är gjord på UTC tiden. Aldrig i livet att jag skulle betala för en rutt av dem! Möjligen om de bidrar med nåt avancerat signalsystem eller liknande men det ser inte direkt lovande ut.
![]() En annan rutt är Canadas med den stora bangården. Där sitter många signaler och skyltar mitt i spåret så tågen får köra igenom, ser amatörmässigt ut! Om man nu inte får plats med signalerna så vore det bättre att öka avståndet mellan spåren lite även om man frångår prototypen lite... Prestandan på den bangården är dessutom helt värdelös för mig, men det är väl mitt system. Textureringen på dessa rutter är också impla utan någon rotering osv. IberTrainz är dock fint gjord! Känns nästan som svensk landsbygd om man bortser från fel signaler o luftledning mm. ![]() Får hoppas att man får tid att göra en egen rutt nån gång. Rojje har du lagt in någon optimering i options-filen? Jag la in de gamla som jag gjort för TRS2004 men vet inte om det blev bättre eller sämre.
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-09-19 klockan 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]() Citat:
-intro=disable -fastmenus Kanske testa lite mer sedan med t.ex det nedan, om det behövs: -loadingtime=2 -ResourceMemory=512 -KeepParticles=0 -KeepAllResources=0 -framestoaverage=10 -autopilotsignaldistance=500 -framerate=24 Värdena kanske jag måste ändra, men det ovan fungerade OK till TRS2004. Men just nu rinner TRS2006 på riktigt bra i nästan orginalskick, vill bara försöka se om OpenGL eller DirektX rullar bäst.
__________________
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-09-19 klockan 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Rojje: nåt liknande jag använt, OpenGL har jag dock inte testat, fått för mig att ATI funkat bättre i DirectX men det har kanske blivit ändring!
LLJ: när du ändå är här så måste jag fråga vad STW Drive används till? Är det ungefär samma som Muttons Autopilot? Något jag sökt efter är Autopilot men med tillägget att man kan köra direkt till en industri/station utan att gå via vanliga AI'n. De brittiska sessionerna har några väldigt välgjorda vagnar med animerade dörrar och sånt. Har dock inte hunnit köra nåt.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej Patrik.
STW Drive är i princip samma sak som Muttons Autopilot (tror jag). Används av iPortal ifall man har valt driver mode auto. Man kan även använda den till vanliga AI. De stannar då vid stoppsignaler OCH fellagda växlar, istället för att lägga om växlarna. /Lars
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]()
En sak till, när man lägger till regeln (rule) Vehicle Physics till sin session så får man lite nya ljudeffekter och "kopplingseffeker". Om man får att loket slira börjar det gnissla, kopplar man till i för hög fart är kopplet traisgt och det går inte att använda dom två kopplen längre osv.
Kul? Ja lite, det ökar realismen en del i TRS2006 ![]() Ett tillägg, BSI har i alla fall lyckats med blinkade signaler. Alltid något ![]()
__________________
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-09-19 klockan 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej.
Håller med att Blue Sky's saker "suger". Smalspårsrutten är dock väldigt trevlig, och köra det lilla garratt loket är bland det bästa så här långt med TRS2006. Har inte hunnit testa de Brittiska sessionerna ännu, men de se lovande ut de med. /Lars
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|