Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-19, 11:47   #1
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Märkte ett fel på mitt eget material med nu.

Tydligen har man ändrat på något när det gäller infogning av en mesh i en annan eller så har jag gjort fel från början.

Den lilla safblandaren på nån av mina kranar visas bara som animationen, själva meshen laddas inte. Coronan lyser dessutom mycket svagare än i 2004. Ingen aning varför så man får väl se om CCG dyker upp nån gång.

Jag har infogat den typ såhär:
Kod:
	saftbl-0 {
		mesh					"saftbl_anim/saftbl_anim.im"
		att					"a.saftbl0"
		att-parent				"default"
		anim					"saftbl_anim/anim.kin"
		auto-create				1
		animation-loop-speed			1
		effects {
			cor0 {
				kind			"corona"
				att			"a.corona0"
				directional 		1
			}
		}
	}
Kin-filen laddas alltså och coronan snurrar runt men im-filen syns inte. CMP visar inga fel heller.

Ingen större förlust iofs
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-09-24, 00:09   #2
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Ett fel på texturen på tom-sa's korsningar. Bara på dem med trafikljus.

Felmeddelandet CMP ger:

Kod:
Warning: Texture 'asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/swe_road_mod1_fodgænger.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'content 4bckk6kn1037/Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra.im'.  Make sure the file is present in the working directory.
Warning: Texture 'asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/swe_road_mod1_fodgænger.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'content 4bckk6kn1037\Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra\Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra.im'.  Make sure the file is present in the working directory.
Error: The tag 'as-is"' is not permitted within this container. (Container type 'mocrossing')
Error: Unable to load animation file 'content 4bckk6kn1037/Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/anim.kin' (no resource).
Error: Unable to load animation file 'content 4bckk6kn1037\Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra\anim.kin' (no resource).
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_066_resize.jpg (67.5 KB, 593 visningar)
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-24, 10:40   #3
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

hm de där felen du posta i denna tråden om spåren, enlength, repeats m.m. skulle kunna orsaka problem om de har fel värden. Om någon luskar ut vilka tags som krävs och vad de betyder skulle jag kunna uppdatera mina configar och släppa ny version (om det löser problemet).

/Tomas
__________________
Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-01, 11:16   #4
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Har hittat en sak till tror jag.

Den dynamiska hastighetstavlan till växlar, skall man inte ha en inställning för vilken växel den skall "titta på"?

Jag får endast 3 val i html-rutan:
- Växeltyp
- Hastighet 1
- Hastighet 2

När jag placerat ut en sådan och lägger om någon växel på banan så får man ett skriptfel, se nedan.
Har provat att döpa växlar osv men kan ändå inte få något val.

- Angående spåren: Någon som vet om uncached_alphas 1 kan påverka prestandan negativt så man får det ryck jag upplever vid laddning av en ny spårbit efter nästa splinepunkt?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_157.jpg (66.4 KB, 574 visningar)
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-01, 12:12   #5
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

döp dynamic speedboarden till "junction [01]" precis som med mina detaljerade växlar. Du ska bara få tre val i html rutan, den första för att kunna avgöra växelns läge i scriptet, nästa är hastigheten för rakspåret, och sist hastigheten för om växeln är omlagd.

/Tomas
__________________
Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-01, 13:10   #6
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomas
döp dynamic speedboarden till "junction [01]" precis som med mina detaljerade växlar. Du ska bara få tre val i html rutan, den första för att kunna avgöra växelns läge i scriptet, nästa är hastigheten för rakspåret, och sist hastigheten för om växeln är omlagd.

/Tomas
EDIT: Vänta,... Fan vad korkad man är då.. Du skriver klart och tydligt döp SPEEDBOARDEN.... Jag har bara hållt på och döpt växelväljaren... NU fattar jag... Återkommer i detta ärende...

5 min senare... Japp nu funkade det! Gonatt yxskaft... När du läst detta så kan vi radera dessa 3 inlägg...
__________________
/MVH Patrik

Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-10-01 klockan 13:33.
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-11-10, 17:26   #7
hgkn
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Kista, Sweden.
Inlägg: 763
Unhappy

Efter att lagt in allt materal i 2006 kunde jag köra utan spår nu när jag har tagit bort ikonraden i dom 5 spårtyper jag använt har spåren kommit tillbaks i surveyor men när jag skall köra slocknar hela spelet med felmedelande???
__________________
hgkn@bahnhof.se
hgkn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009