![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Guest
Inlägg: n/a
|
![]() Citat:
Beror lite på vilken rutt du kör på, en manuell växel har oftast en liten grå växelspak vid sidan om. 2. Inget att rekommendera, då man måste vara insatt i RE (=Route Editor) Activity editor (=AE) är ett mycket kraftfullt, men tyvärr buggigt verktyg för att skapa egna aktiviteter: För att "hämta upp" en vagn på ett sidospår med automatiska växlar så måste "pathen" gå fram till den vagnen du vill koppla till, d vs du måste lägga in två s k "reversing points" , en skall ligga en bit framför växeln du skall backa igenom, och en precis framför vagnen du skall koppla till. Du får då oftast en röd signal, men också "permission granted" att passera denna, i och med att du har lagt "pathen" mot den vagn du skall hämta upp. I AE måste du alltså planera varje tågrörelse såsom du har tänkt dig att köra. Då kommer det upp en liten krokig pil i "Track monitor" i spelet, som talar om för dig var du skall vända och köra åt andra hållet: Går inte att förklara med bilder, men det finns massor med tutorials på nätet, om du söker på "MSTS activity editor". Det enda som gäller är att prova sig fram, för mig tog det månader innan jag behärskade AE något så när, och ännu så kan jag inte allt. Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-09-20 klockan 13:40. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
|
![]()
Tack för svaren, jag ska pröva mig fram nu, jag kanske kan lära mig lite mer...
Hälsningar Olle M |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|