| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sorteringsproblemet med alpha löste sig faktiskt om jag såg till att endast använda ren svart och vit i bmp-filen!  
		
		
		
		
		
		
			Skumt, annars är det ju sagt att man skall använda minst en ruta grått för alpha i TRS2004? Om jag nu bara kunde fästa min container-produkt med så den slumpades fram... Vore ju extremt onödigt att bli tvingad och infoga texturer även för dessa när produkten redan finns i minnet (om man använder den som last i övrigt vill säga). Har provat några olika sätt att infoga men icke, måste väl gå på nått vis? 
				__________________ 
		
		
		
		
	/MVH Patrik  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nått sånt här kanske? 
		
		
		
			25 stycken Lgjs som en enda vagn och med färre polys än vad endast en normal vagn skulle använda. Varje rad i bilden är ett objekt/vagn. Man kan även ändra containerlasten till valfri produkt. Återstår dock en del finjustering och skall även göra axlar mellan hjulen. Tycker det blir rätt trevligt att kunna fylla ut spåren utan att tappa prestanda. Dock bör man ju inte koppla och köra iväg med vagnen för kurvtagningen är inget vidare  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	/MVH Patrik  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2002 
				Ort: Stockholm 
				
				
					Inlägg: 732
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Lysande, alldeles lysande Patrik!    
		
		
		
		
		
		
			   En jättebra grej för att kunna "fylla ut" bangårdar utan att datorn dör på kuppen. Gör det hela lite mer levande och verkligt.Betyg: Fem tummar av fem möjliga 
				__________________ 
		
		
		
		
	![]() M.v.h Rojje  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Skånsk användare 
			
			
			
			Reg.datum: Oct 2002 
				Ort: Hässleholm 
				
				
					Inlägg: 1 518
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Rojje: Jag vet inte vad jag ska säga, men 5 tummar låter väldigt ovanligt. Av mig får han enbart 2 tummar, av 2 möjliga...
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	/Erik Götborg  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Huddinge, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 6 377
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Blir kanonbra det där. 
		
		
		
		
		
		
			Som sagt, blir mycket mer levande på bangården. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Bengan  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Trevligt   
		
		
		
		
		
		
			  Tyvärr får jag göra om texturerna för när jag nu ville ha en plane till alla sidor med alpha-texturen repeterad 25 gånger (sparar ytterligare polys) så blev det alldeles för hackigt o fult. Måste nog börja om med texturen 1024x256. Största problemet är att alphan kan bara vara antingen helt genomskinlig eller inte alls (för att undvika sorteringsproblemen) så pixlarna blir rätt grova när texturen är mindre. Men, men, skam den som ger sig. 
				__________________ 
		
		
		
		
	/MVH Patrik  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
		
  | 
	
		
  |