![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Kista, Sweden.
Inlägg: 763
|
![]()
Jag skulle vara glad om jag fick in någontig?? Finns det verkligen ingen på detta forum som kan inse att alla inte är så insatta i engelska utan hjälpa dess a gamla mäniskor.
__________________
hgkn@bahnhof.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Angående Humpyard kitet så svarade LLJ på Aurans forum att han inte hunnit testa i TRS2006 än.
hgkn: vad exakt är det du behöver hjälp med? Om det är att importera saker till TRS2006 så är grunden ganska enkel men tyvärr inte helt problemfri. Först se till att CMP är registrerad i dess inställningar, precis som med gamla DHL. För att importera 2004 material till 2006: - Starta CMP och vänta ett tag så registreringsknappen går bort. - Välj File / Import Content och peka till din Custom mapp i TRS2004\World\Custom. - Efter en stunds jobbande så hamnar nu objekten i Open for Edit. - Välj fliken Open For Edit i CMP (ovanför huvudlistan där man även väljer DLS). - Markera allt du importerat och högerklicka o välj Edit / Commit. Då läggs den in i databasen. Samma sak kan man göra med det man laddat hem in World/dispatcher mappen men då helst i små omgångar annars är det risk att CMP tvärdör... - Om du sen väljer fliken Installed och ser ett rött utropstecken så betyder det att CMP anser det objektet ha något fel... Högerklicka objektet och välj View errors. Dock rekommenderar jag att helt strunta i dessa fel förutom om det visar sig att inte funka inne i spelet! En del av svenska objekten har tyvärr svenska tecken eller annat fel som gör att några texturer inte dyker upp (tex tom-sas vägkorsningar, en vändskiva och tufftuffs ånglok). - Visas en gul pusselbit så betyder det att någon dependency saknas. Högerklicka och välj View Dependencies så ser du en lista med vad som behövs och om dessa finns på DLS eller inte. Klicka View in main list nere i den rutan så visas de i huvudlistan och du kan dra de som finns på dls till Download Helper listen i vänsterkanten. Tryck sedan start knappen så laddas de ner. - För att öppna ett objekt för editering så markera, högerklicka och välj Edit / Edit in Explorer. Då dyker det upp en mapp med objektet i och du kan editera precis som i TRS2004. Efter du är klar så måste det läggas tillbaka i databasen igen, det gör du genom att välja Edit / Commit eller om inget skall ändras Edit / Revert. Hoppas det var nån hjälp ![]() /Patrik
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-11-04 klockan 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej Patrik.
Har provat humpen i TRS2006, och den funkar inte för mig heller ![]() Har försökt lite grand att få igång den, men något gör att mina scripts inte körs. Återkommer om jag får igång den. /Lars
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
![]() En sak som jag läste nånstans var att i TRS06 så gavs det aldrig något meddelande till skript om att decoupling skett. Det blev problem för vagnar med bla animerade bromsslangar o annat. Har kanske inte alls med din hump att göra, kom bara och tänka på det ![]() En annan lite förarglig sak är att stoppbockar inte stoppar vagnar längre utan bara man nuddar dem så blir det urspårning. Satte stopp för min lilla manuella lösning eftersom vagnarna förr eller senare puttade varandra mot en stoppbock... Hoppas att det går att få till humpen igen, du har ju lagt ner mycket jobb på den redan! Ehum, en liten sak om du skulle få tid någon gång... Vore kul om man kunde slå till/från hela humpfunktionen via ett driver command när ett tåg under AI-kontroll skall köra in och hämta vagnarna ![]() Alternativt kunde det ju även ske via trigger direkt i skriptet kanske när växelloket passerar för hämtning. Jag är ju lite dragen åt det automatiska hållet ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Kista, Sweden.
Inlägg: 763
|
![]()
Vill tacka Deskgrunt som gjort det möjligt för mig att komma igång.
Men innan jag insåg att det var den gröna triangeln som talade om att objektet var inlagt sa jag så mycket fula saker att pastorn vår har flytt. Att sedan peta in 20 Gb i eländet tog sin rimliga tid och skall man sedan ändra allt lär man knappast vara klar fören nästa version kommer. Det jag saknar mäst är spåren, det känns lite konstigt att fara fram "spårlöst" Hur skall alla orka justera allting?
__________________
hgkn@bahnhof.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Finns inte längre Lars Humpyard kit att ladda hem? Jag skulle vilja ha den senaste versionen. Jag tror att jag har någon mycket tidig version.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Har inte ens provat den i TRS2006, då den inte fungerade.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
|
![]() Citat:
__________________
|Henrik L |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|