![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
STW-member
|
![]()
ja LOD är mycket bra, bara synd att det inte används frekvent.
Som Deskgrunt är inne på bör man vara lite återhållsam med antalet texturbyten till mindre texturer. Man får tänka lite på texturstorleken, att gå från 1024-512-128 tex är ju klart värt det, men jag tror inte man tjänar mycket på att gå från 256-128 (men vore kul o se ett test på det). Därimot alla polygoner man nånsin kan skala bort gör stor skillnad. I Trainz (det jag håller på med) skulle man nog kunna spara in över hälften av alla polygoner i en "scen" om alla objekt använde LOD. /Tomas |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|