![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Mazz, har du nån uppfattning om nu hur mkt som fortfrarande saknas i den nya versionen av SR jmf. med X-Tracks? Har kollat lite på det här nu och ser bl.a att kryssvxl. verkar ju inte gå att göra fortfarande på ett bra sätt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Nja, det är tyvärr inte så särskilt mycke i spårversioner som har fyllts på tyvärr i den här versionen av SR, det stora numret här har nog varit att justera grundstrukturerna, nya filnamn på texturer och flerpolygonvariantlösningen. De spårdelar som jag spontat har tillkommit ur Xtracks-sortimentet är 15,2m rak och 4-spårs kurvor i 2000m radie, vilket iof inte va xtracks. De bitar som jag i synnerhet saknar är 6 och 12 graders korsning, hela 3gradersväxlar, frogbitarna i 3graders-systemet, 35,2m rak. De raka bitarna som jag nämner här är viktiga delar i 3graderssystemet och kostar annars flera andra spår, såsom 15,2 gör av med 10 + 2,6 + 2,6 metersbiter. Inte bra att dom saknades tidigare, fint att åtminstånde dom kommit till nu.
Tror det dock har framförts tidigare om xtracks-delar, dock kan jag inte påminna mig just dessa är omnämnda... En kul (? ![]() ![]() Jag kommer att framföra önskemål om just de bitar jag saknar, bara de värsta nyrelease-frågorna lagt sig hos 3dtrains. Men, ska inventera mina egna behov ordentligt först, så jag kan göra en komplett framställan och motiven bakom. Umgås även med tankar om svenska växlar och stoppbockar, men men... det är så mycket man vill göra... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Nu är version 1.7 av ScaleRail upplagd. Justeringen avser annat materialval på spåren för att ta bort det "flicker" som rälstopparna hade fått.
Finns en liten bugg i tesction.dat build 31 också, som åtgärdas till nästa version av tsection.dat. Är en växeltyp som berörs (SR_1tWye_w_m10d_Div.s), så gäller enbart om du bygger ny rutt med SR och om du använder den växeln. Annars inget problem. Tråd här: http://www.3dtrains.com/forums/index.php?showtopic=8664 Övrig information var man hittar SR etc, läs i FAQ här: http://217.197.57.186/forum/faq.php?...ts1#faq_scale1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag har konverterat min rutten till nya Scale Rails ser mycket bra ut tycker jag. Har dock en liten fråga. Jag funderar på vad Mordärn är, är det så att man skall välja mellan mordärn och gammla betongsliprar? Ser helt klart bra ut nu väntar jag bara på de dubba korsningsväxlarnan också..... Kan även konstaera att man i USA har det som i sverige när betongsliprarna var nya. Inga växlar med betongslipers. Hoppas det kommer i framtiden också. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|