![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Gjorde en ny spårplan, där vändslinga och uppställningsspår delas. Dessutom kan man köra som på en rundbana... Där det fattas en bit på övre plan, hittar jag ingen som passar.
OBS! Stationsområdet är inte klart!
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Ser bra ut Pierre, hoppas det går bra!
Och väldigt bra historia ![]()
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack, kul att ni gillar mina planer och historian!
En del av historian är knyckt/lånad härifrån: http://www.historiskt.nu/normalsp/tj/tj_inneh.html Jag har också berättat om mina idéer på Modellrallaren och Stefan där har gjort om spårplanen lite (till det bättre tycker jag!), för att få snällare stigningar och mera "körvarianter". Se här: http://www.modellrallaren.com/forum/...?TOPIC_ID=6888
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det ser riktigt bra ut!
Hoppas du hittar någon spårplan som passar just dig.
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har börjat tänka i nya banor... Testar vad man kan få ihop med en start-sats och några utbyggnadssatser.
Båda dessa planer nedan innehåller "brandkårstågssatsen" och två C2 och en C5 plus lite extra spår. Kanske skulle man bara göra en time saver, då jag tror att växla vagnar kommer ge mycket mer än att köra tåg runt runt!? Helst skulle jag vilja ha både ock, men det är bara att inse, att man har för lite ytrymme!
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Såg att det fanns ett tapetserarbord (300x60 cm) på Silvan med ben och genast vakna tankarna på om man kunde göra nått med det!????
OK, det kan ju inte bli nån rundbana, utan en time-saver isånnafall. Kanske ett ind. område, eller en hamn, eller en bangård? Vad tror ni?
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kom ihåg en N-bana (tror jag det var?) i AOH, som hade en bra spårplan. Kommer inte ihåg exakt, så det blev på ett ungefär... Med denna plan, så får man rundbana, punkt till punkt, time-saver, dolda uppställningsspår på samma anläggning!
![]() |
#8 | |
Niträknare & STW-member
|
![]() Citat:
Här har Johns vänner lagt ut lite olika bilder från sina anläggningar, det kan kanske vara till inspiration. http://www.worldrailfans.info/forum/viewforum.php?f=24
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|