![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Fina ritningar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Lägger kanske till lite stickspår och stationer sen...
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hur gör jag med detta? =/
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Det saknas en spårbit emellan rakspåret och växeln?
Kan bli svårt att få ihop det så vidare man inte har en ca 2 cm lång spår bit skulle jag tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Mät hur långt det är och köp passande bit. Kanske måste du ta bort biten innan och köpa fler bitar!?
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Man kan köpa småbitar annars så får du bygga om spåret en bit och kanske köpa några småbitar så att du kan kompinera sträckan och få rätt längd så att det passar perfekt.
![]() |
#7 |
Member
Reg.datum: Nov 2003
|
![]()
tja
Bygger sj med märklin C-skenor och det är ett problem med dom finns inga små passa bitar under 3-4 cm jag brukar om det nu är på en raka så att jag har långa (236.1mm) skenor och passar ut med dom som är mindre. mvh Emil |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Member
|
![]()
inte för att vara elak men.. men likströms rälsen är kass.. enligt mig efter som man måste hålla rälsen ren hela tiden. men det går att fixa med en frigolit bit under sista vagn.
inte för att jag förstår vad som är syftet med att byta från Växelström till likström? efter som växelströms skenorna (1:87) kan man sätta in övergångs skenor C-K-M eller hur man nu vill. själv har jag en över gångs skena till (M) till min vänd platta då den har dom gamla växelströms skenor (50-tal) sen har jag övergång till (K) i en backe efter som det bir snyggare. men men. det är vad jag tycker ![]() //Emil |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Anledning till att jag byter är för att jag vill köra svenska lok på banan (finns inte lika mkt till VäxelStröm).
![]() |
#10 |
Member
|
![]()
jaha^^ det var där skon klämde.
tycker det är lite synd att dom inte kommit längre med växelström. finns knappt några svenska lok och vagnar. men läste en modellhobby tidning att märklin... eller.. någon skulle göra en svensk serie bla. men t44 mf. om jag inte helt miss förstod mig. aja lycka till med banan. //Emil |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Är det Rocoline som gäller?
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |