![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() Hej Nu är alla surtilar fixade. Håller på med utsättning av stolpar. Stora staden i södra änden av rutten, är helt ombyggd, men nya hus istället för dom "fula" kulisserna, som va i originalet. ![]() Fortsättning följer...
![]() |
#63 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Snyggt! Man får ta och jobba vidare på B-loket nu då.
![]() /Jonatan
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
Snyggt Hawk!
Håller mer att det är mycket snyggare med riktiga hus än att ha kulisser.
![]() |
#65 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Keep up the good work som man säger, jag dregglar mer för varje bild som visas! Hur ser fps'en ut på din dator i staden?(och vad har du för dator då förståss
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Inga som helst problem mä varken fps'en eller laddhack, de flyter som smör ![]() Ja har en vanlig dator, inget märkvärdigt, amd64-3200/939/1024-PC3200/sata-disk ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2006-03-25 klockan 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Vad ska man säga. Helt otrolig rutt du har där!
![]() Nu har jag en liten "Knepig" fråga till dig: Tror du man kan få in ett 17 vagnars nattåg vid plattformen?
![]() |
#68 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Stationen du visa senast påminner lite om pendeltågs stn Karlberg.
![]() Mycket mycket fint. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Veteran
|
![]() ![]() Hej Hittade en bättre textur till banvaktstugan (sundsvall_vastra) av Olaf Lindström. Frågar om tillstånd att använda din textur ![]() ![]() ![]() Kanske snyggare än den gula ja hade innan.? Har även sänkt huset 20%, för att de ska se mer Svenskt ut Formel: hela huset +1,2, sedan bara höjden -0,8, då blir husen lite bredare och lägre, obs detta gäller bara orginal-shapefiler från rutten
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2006-03-27 klockan 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem
|
![]()
Hur går det för dig med rutten nuförtiden då Höken?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Har full koll på läget nu, inga mer surtiles.... Har byggt på rutten i ca 10 timmar/per dag, de tar sin tid, om de ska bli bra ![]() Här några bilder. Hoppas att kunna släppa rutten rätt snart, signalerna har Mazz lovat att fixa för mej, stort tack till Mazz i förväg. ![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem
|
![]()
Ser extremt bra och snyggt ut.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem
|
![]()
Ser mycket snyggt ut.
Nu hoppas jag bara på en bra signalering också så man slipper det tvärnitar man tvingas till ibland på andra banor. Därför kommer här lite tips. Hur man räknar ut minsta avståndet för signaler och orienteringstavlor har jag tidgare skrivit om här http://217.197.57.186/forum/showthre...ighlight=X2000 Men för att göra det lite enklare kommer här lite standardvärden. Normal stoppsträcka för ett godståg som kör i 90 km/h eller ett persontåg som kör i 130 km/h är 800-1000m En försignal står normalt på 800- 1000 m framför huvudsignalen. (använd gärna 1000m) Signler och deras betydelse hittar ni här: http://www.jarnvag.net/banguide/signaler.asp Orienteringstavlor. Orienteringstavlor ger besked om kommande hastighetsnedsättningar, trafikplatser (stationer), huvudsignaler ( om försignalen var inbyggd i föregående huvudsignal) och vägskyddsanläggningar. Orienteringstavlorna står normalt 1000 meter före objektet de förvarnar för. Vad som är orienteringstavlor finner ni enklast här: http://www.jarnvag.net/banguide/skyltar.asp Vägförsignlaer sätts upp om vägsignalen inte syns från orienteringstavlan. Orienteringstavlor för stationerna är en nödvändighet om man skall kunna köra utan trackmonitor, VHJ hade det skulle gärna se det här också. ATC Vet inte om ni planerar att ha baliser i spåret vid signaleran på huvudsträckan men om så är fallet. kommer här lite info om antalet. Signal 2-4 baliser Orienteringstavla 2-5 baliser Hastighetstavla 2-3 baliser Ha det bra Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Dom som inte vill köra på rutten, dom slipper
![]() |
![]() |
#75 |
Medlem
|
![]()
Ehh, sorry så var det inte menat bara lite tips och synpunkter den som bygger bestämmer :-( Tyckte bara det kunde vara kul med en bra signlering då allt övrigt ser så bra ut. Hur du kan tolka detta som att jag inte vill köra på rutten har jag svårt att förstå. Men om du vill raderar jag allt från tråden. Din rutt du bestämmer, jag bara tipsar ingen tvingar dig att lyssna.
Magnus Senast redigerad av magnus_y1 den 2006-04-06 klockan 22:50. Anledning: Behövde kompletera efter lite fundering |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|