![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Jag lade ut ett 40-tal rutor på rad och drog sedan spåren. Därefter formade jag landskapet i stort. Ett bra knep om man vill böljande höjder är att zooma ut trycka ner vänsterknappen (för att höja marken) och sedan högerknappen och föra musen åt det håll man vill ha åsen. Ju långsammare man för musen frammåt desto högre blir höjden. Resultetet är en böljande jämn fin höjdrygg. Tror nog inte att man ska börja med landskapet utan att låta det växa fram i efterhand....
hälsningar Lasse |
![]() |
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
svenska banor | snobben | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2006-02-08 22:01 |
Bodensee layout... | nebaru | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2003-02-18 16:29 |
vad hämtar man svenska banor?? | christian121 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-09-01 21:00 |
Bilder från min nya layout | Daniel R | Landskapsdesign - Trainz | 6 | 2002-07-20 10:59 |
Layout + bilder | 3L | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2002-01-12 22:23 |